Aviseringar
Rensa alla

Avast


Ämnesstartare

Formaterade om datorn och skaffade windows 7 så nu sitter jag och installerar några program jag behöver. Jag brukade ha Avast men det ser ut som om att dom har "skalat" ner sin gratis version, dne har en ny UI och mindre funktioner. Är det fortfarande det bästa anti-virus programmet? Jag vill inte betala för ett.

Eftersom det här är rätt del av forumet så passar jag på att fråga en till sak, numret besökare stiger hela tiden, vilket jag antar är en bugg. Den registrerar inte när någon loggar ut, men den gör det när någon loggar in vilket gör att antalet bara fortsätter att öka? Bara en gissning.


   
Citera
Åtta

Jag använder winclam. Det är gratis, open source och fungerar bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

winclam

Ok, ska kolla upp det. Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

winclam

Menar du ClamWin? http://www.clamwin.com/

Det första som kom upp på google


   
SvaraCitera

Jag kör utan skydd, är så duktig så jag får inte virus eller andra skadliga program. [cool]


   
SvaraCitera

Jag kör avast 5.0 tycker det är helt okej.


   
SvaraCitera

Avira funkar väl minst lika bra som Avast annars?


   
SvaraCitera

Själv kör man på avira, funkar perfekt, det enda som är lite irriterande är att det har ads, som dock personer med lite datorerfarenhet kan blocka. Man måste inte in och mixtra med något, ens.


   
SvaraCitera

Finnen:

det enda som är lite irriterande är att det har ads, som dock personer med lite datorerfarenhet kan blocka.

Hur mycket erfarenhet behövs egentligen. Bara googla remove ad avira.


   
SvaraCitera

DinGud:

Hur mycket erfarenhet behövs egentligen. Bara googla remove ad avira.

Ja, men för folk som inte kan navigera i annat än Internet explorer och office-paketet, kan det vara ganska tufft. Bl.a min familj som inte kan det minsta gällandes datorer...


   
SvaraCitera