Aviseringar
Rensa alla

avgör mitt öde


Ämnesstartare

snart går min sl-biljett ut. på självaste nyårsafton. har sagt att jag ska börja åka som student efter nyår (då jag sen en tid tillbaks passerat 20) men mitt snåla inre jag håller inte riktigt med nu när det närmar sig.

har sedan min 20-årsdag varit med om en biljettkontroll, då bad de ej om leg. dock skulle det kosta ca 1300 kronor om jag skulle åka fast.

med reducerad biljett kommer jag betala 312 kr/månad och med student betalar jag 513 kronor/månad


   
Citera
Ämnesetiketter

reducerat så klart...jag kommer åka med det 4-ever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

reducerat så klart...jag kommer åka med det 4-ever

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Beror på vart du bor också.. Det är nästan alltid kontrollanter på röda linjen mot mörby


   
SvaraCitera

reducerat


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

med redu

åk reducerat och om de frågar så går du bara av, skrik "ÖVERVÅLD" om de rör dig.


   
SvaraCitera
zIGGE

Blivande_japan:

åk reducerat (Du röstade på detta alternativ)

låter ju bäst men vad innnebär det?


   
SvaraCitera

Brukar också åka reducerat. Det är ju väldigt dumt men min stackars ekonomi blir glad.
Tant på Pressbyrån sa "jaså, du kör så du..." när jag meddelade att jag skulle köpa för reducerat pris.
Vilken jävla bitch hon var. [sad]
Skulle ha skällt ut. Tänk om jag vore 16 och haft jättekomplex för mitt tantiga utseende, eller skulle köpa till någon annan, eller var handikappad och därför har rätt till reducerat pris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asfkjghk:

Beror på vart du bor också.. Det är nästan alltid kontrollanter på röda linjen mot mörby

bor där, åker tunnelbana dagligen, har enbart varit med om en kontroll senaste året och den var på gröna linjen. var en också på centralen, men då tog jag andra uppgången

zIGGE:

låter ju bäst men vad innnebär det?

man ska vara under 20, är man ej det får man böter om ngn komme rpå en

isola:

Tant på Pressbyrån sa "jaså, du kör så du..."

[bigsmile]
men isf syns det väl att du är över 20?

isola:

eller var handikappad och därför har rätt till reducerat pris.

åker handikappade verkligen på reducerat pris? [crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

åker handikappade verkligen på reducerat pris? [crazy]

Om de är förtidspensionärer gör de det, har jag för mig. Eller får jättelite bidrag för att sitta och bygga klossar någonstans (usch så nedlåtande det lät)

Blivande_japan:

[bigsmile]
men isf syns det väl att du är över 20?

Mm det gör nog det. Fick böta 1200 någon månad efter att jag fyllt 20. Det var inte kul. [sad]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

åk reducerat (Du röstade på detta alternativ)

varför fundera ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om de är förtidspensionärer gör de det, har jag för mig. Eller får jättelite bidrag för att sitta och bygga klossar någonstans (usch så nedlåtande det lät)

ah, trodde de hade egen biljettyp, men du hade rätt[crazy]

isola:

Mm det gör nog det. Fick böta 1200 någon månad efter att jag fyllt 20. Det var inte kul.

ofta du vågade köpa reducerat igen då? [surprised][crazy]

trubdruider:

varför fundera ens?

kan ju bli tagen! fett okul!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ofta du vågade köpa reducerat igen då? [surprised][crazy]

Jag gjorde en uträkning och kom fram till att om det inte blir kontroller allt för ofta så tjänar jag ändå på det [blush]
Men ja det är ju fel och styggt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag gjorde en uträkning och kom fram till att om det inte blir kontroller allt för ofta så tjänar jag ändå på det

haha nice! [crazy]

isola:

Men ja det är ju fel och styggt.

kanske, men är arg på sl så ofta att det känns värt [blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

kanske, men är arg på sl så ofta att det känns värt [blush]

Ja så tänker jag också! Och att det är snäppet bättre än att planka. [blush]


   
SvaraCitera