Aviseringar
Rensa alla

Avgörandet


Ämnesstartare

lite sent men bättre sent än ladrig. så Chelsea först ut i final. går inte riktigt att beskriva den matchen i ord, såg man det inte kan man inte förstå det. bästa matchen sedan milan-liverpool i finalen 2005. så jävla vackert och mäktigt asså.

BARCELONA ÄR UTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skrek som en galning när Torres avgjorde. så vackert, så vackert

imorgon Real Madrid-Bayern Munchen. lämnar det hela med det

iHala Madrid!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag uppskattar fågel fenixaspekten kring det hela iaf, starkt Chelsea. är däremot inte så jävla säker på att det är slutet på något slags gyllene era för Barca så som sensationslystna journalister vill ha det till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag uppskattar fågel fenixaspekten kring det hela iaf, starkt Chelsea. är däremot inte så jävla säker på att det är slutet på något slags gyllene era för Barca så som sensationslystna journalister vill ha det till.

inte slutet på nån era men jag tror Barca är på väg ner lite. till att börja med så har barca för tunn trupp, Tello och Cuenca i en semifinal håller inte. sen håller inte Puyol längre och han är deras hjärta, Xavi är också på väg neråt i form och börjar bli gammal. deras andra hjärta.

barca måste börja bygga lite nytt. de behöver en vänsterback, mittback och centerforward samt fler truppspelare. annars kommer nästa år bli ännu mer katastrof

sen tror jag Messi börjar funderar på att flytta snart. han kommer inte stanna karriären ut i barcelona.

min analys [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

. sen håller inte Puyol längre och han är deras hjärta,

Synd att förlora fotbollens finaste hårman. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Synd att förlora fotbollens finaste hårman.

haha jag hatar hans hår asså. speciellt när det kör ut Tyskland [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha jag hatar hans hår asså. speciellt när det kör ut Tyskland [mad]

Jag diggar håret jag. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mou: "det är spänningen inför matchen som den här som färgar mitt hår grått"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Mou: "det är spänningen inför matchen som den här som färgar mitt hår grått"

mou ska avgå efter detta. är han en man ska han avgå. pga sin feghet förlorar real och missar finalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

mou ska avgå efter detta. är han en man ska han avgå. pga sin feghet förlorar real och missar finalen

Haha, va?

Mycket pga Mou man kommer dit man kommer. Syftar du på att man borde kört på ännu mer offensivt i andra halvlakt, samt de 2x15 så tycker jag allt att du tänker lite fel. Det pga att Real hade åkt på ett mål bakåt i sådana fall och då hade det blivit ett riktigt svårt läge.

Nej du, håller inte med dig. Båda lagen spelade riktigt bra och taktiskt sett så tycker jag inte att Mou gjorde något större misstag.

Om man skall skylla på någon så kan man kolla in straffarna. Ronaldo, Kaka och framför allt stolpskottet Ramos som bombar iväg den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Haha, va?

ärligt talat har jag tyckt detta ett bra tag. visst att real öser in mål i la liga men detta gjorde även Pellegrini, det hade vem som helst gjort

visst van real senaste El Clasico men innan dess har inte resultaten imponerat mot barca. och Mous hela bojkotta media är löjligt. Real Madrid ska vara en respektabel klubb och inte hålla på sådär

sedan har real knappt haft nåt mostånd i CL.

förra året slog man ut lyon i åttondelen och Tottenham i kvaten innan barca blev för mycket i semin. lyon och tottenham är inte storklubbar

iår slog real ut cska och apoel, ännu lättare innan man åkte mot bayern som var bättre

hade real fått möta united eller bayern tidigare iår eller förra året hade man nog rykt

jag tycker inte mourinho passar i real. mourinho är en underdog tränare som slår sig fram underifrån. real madrid är klubben som sparkar tränare som vinner titlar men inte spelar kul.

nej, mou ska bort. tycker inte det här går. jag vill se real ösa på. från minut 0 till 95.

och jag tyckte real borde öst på i första och försökt få med sig 3-1 innan paus och även öst på första 15 i andra. bayern spelade ju ut dem. och hae bayern gjort 1 hade real behövt göra 2. nej real borde pressat tillbaka bayern. de spelar fan hemma

och i första matchen är det helt mous fel. det står 1-1. matchen är jämn, båda lagen har chans på 2-1. men mou bytar in marcelo och tar ut özil och flyttar ner hela laget. totalt onödigt. 2 vänsterbackaar på planen liksom? sedan fick marcelo typ agera högerytter. nej, mourinhos fel att real är ute tycker jag och det står jag för

sedan att ronaldo, kaka och ramos inte kan lägga straffar är bara pinsamt. fattar inte varför inte higuain eller granero gick fram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

nej, mou ska bort. tycker inte det här går. jag vill se real ösa på. från minut 0 till 95.

Men det gör man inte med tränare som Pellegrini. Du säger att Madrid är för stort för Mourinho, tränaren som vunnit i princip allt inklusive CL med Porto, gjorde Chelsea till något ruggigt effektivt och förde in klubben i fotbollens finrum, tar över _Inter_, av alla lag - och vinner allt som går att vinna inom fotbollen. En träänare som vunnit ~150(?) i rad i inhemska ligan.

Egentligen är Mou och Real en väldigt intressant kombo; en av världens bästa tränare, mycket möjligt rentav den bästa och laget som är en av de mest meriterade i hela världen.

Vem vill du se istället? Capello?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Men det gör man inte med tränare som Pellegrini.

Pellegrini fick inte tid, han hade inte presidentens förtroende. hade Pellegrini fått 2-3 år hade det kunnat bli nåt.

Visst Mou har sina titlar och allt men real är ju den största klubben man kan ta över, det är det svåraste tränarjobbet som finns och mourinhos spelidé och filosofi funkar inte i real. mourinho är en tränare som vill få en vi mot världen känsla, en alla är emot dig känsla. det är inte relas filosofi. real vill sätta skräck i motståndarna. spelare ska vara rädda för att åka till bernabeu, inte få dominera där.

mourinho hade varit intressant om han inte var så envis. han borde börja prata med media igen, ta bort den ena defensiva. sluta spela med spelare som di maria. han borde våga ändra lite

haha nej inte direkt. men capello är ett bra exempel. vinner ligan men spelar inte tillräckligt kul, sparkas. mou borde också avgå nu.

jag hade varit intresserad av typ Bielsa i Bilbao, tror han kommer bli stor om några år. Jogi Löw är lite av en dröm, men vet inte om han hade passat. Del Bosque hade gärna fått komma tillbaka även om det är tveksamt så länge Perez är president. och jag har alltid gillat Wenger. tror han hade kunnat göra nåt grymt i Madrid med pengar och bättre spelare

men den största drömmen är ju att få en egen Pep. att Raul kommer hem snart och tar över. en tränare som har spelat i real och kan real och allt där. Zidane hade också vart coolt. vill inte ha tränare med monsterlöner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår hur du tänker gällade Mou och jag håller delvis med, men jag tror ändå att om han får lite mer tid så kommer han att uträtta stordåd.

patrick bateman:

och jag har alltid gillat Wenger. tror han hade kunnat göra nåt grymt i Madrid med pengar och bättre spelare

Har också alltid gillat honom, ja, det skulle kanske fungera. Har lite svårt att se honom utanför Arsenal haha.

patrick bateman:

men den största drömmen är ju att få en egen Pep.

De i toppen i Real är lite väl dumma i huvudet, enligt mig. Så det där skulle nog inte fungera alls. De sparkar ju tränare rätt snabbt. Står nog fast vid att Mou kan bli en sådan - om han vill. Dock är ju Mou så att han stannar inte för länge i en klubb, så näe.

Zidane? Stor spelare, men tränare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jag förstår hur du tänker gällade Mou och jag håller delvis med, men jag tror ändå att om han får lite mer tid så kommer han att uträtta stordåd.

haha gläder mig att du förstår. jag brukar ha svårt att göra mig förstådd efter sådana här matcher

jo vi får la se. han kommer ju antagligen stanna ett tag till.

passaro:

Har också alltid gillat honom, ja, det skulle kanske fungera. Har lite svårt att se honom utanför Arsenal haha.

haha ja svårt att se Wenger i ett annat lag men han känns lite som en typ som hade funkat. gillar hans fotboll och hans förmåga att ge unga chansen

passaro:

De i toppen i Real är lite väl dumma i huvudet, enligt mig. Så det där skulle nog inte fungera alls. De sparkar ju tränare rätt snabbt. Står nog fast vid att Mou kan bli en sådan - om han vill. Dock är ju Mou så att han stannar inte för länge i en klubb, så näe

jo men de har lärt sig lite ny. värvar smartare och ger ju mou chansen. hade det här vart för 10 år sen hade Mou blivit sparkad, inget snack om saken. så mycket makt som Mou har fått nu har nog ingen tränare fått på ett jävla tag i real

Så jag kommer alltid drömma om att se Raul som coach. synd är att han inte kommer tillbaka först och hade varit assisterade och låtit Mou lära honom lite, som mou gör med de andra. Så Raul hade fått grunden av en mästare. haha och Raul hade inte gått att sparka. han är Raul Madrid

haha ja Zidane var ju aldrig nån jätteledare direkt och kanske inte känns som en direkt coach men hade vart intressant. han har ju en aura som ingen annan. han hade tillfört en enorm respekt bland de egna spelarna och ledarna och även av motståndaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

mou ska avgå efter detta. är han en man ska han avgå. pga sin feghet förlorar real och missar finalen

Du menar att han Lagerbäckade sönder sig? Jo det är sant, jag tror han ville för mycket, men faktum är dock att Real ska vara tacksamma att dom har honom. Du får en ligatitel av honom iaf då räcker det med att vi får Guardiola's huvud på ett fat imorgon istället.


   
SvaraCitera