Aviseringar
Rensa alla

Avliva leopardgecko


Ämnesstartare

Min Taki måste avlivas snart [cry][cry][cry] Är ledsen för det men det är OT, liksom anledningen till det (hon har för dålig syn och motorik för att äta t.ex.). Den här tråden handlar om olika sätt att avlida ödlor.

Jag vill förstås att det ska göras så humant som möjligt, och jag kommer inte att göra det själv. Det vi hört är att det ska vara okej att lägga ödlan i frysen, eftersom de är kallblodiga somnar de in. Vad tror folk, särskilt de med erfarenhet av reptiler, om den metoden? Jag blir mest ledsen för tänker på paniken hon kommer ha när hon stängs in, hon hatar det. Och sen har man ju hört om grodor som kan frysas ner och sen fortsätta leva, vore hemskt om det skulle hända henne [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Dränk maten i en alldeles för hög dos sömnmedel eller något, eller funkar sådant på reptiler? Funkar det så somnar väl hon in bara.


   
SvaraCitera

🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera

Ååååh, kan du inte hugga huvudet av den med en yxa? Det vore coolt.


   
SvaraCitera

kan du inte gå till veterinären?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Ååååh, kan du inte hugga huvudet av den med en yxa? Det vore coolt.

Verkligen humant.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Ååååh, kan du inte hugga huvudet av den med en yxa? Det vore coolt.

Uranus:

Sagitta: Ååååh, kan du inte hugga huvudet av den med en yxa? Det vore coolt.
Verkligen humant.

[love][love][love]


   
SvaraCitera

Tycker att det är skoj att människor hålls vid liv till varje pris även då de vill dö och gör sitt yttersta för att få det, medan man tenderar avliva djur då de blir sjuka för att de ej skall behöva lida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Verkligen humant.

Den dör väl ögonblickligen? Skulle jag kalla humant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Tycker att det är skoj att människor hålls vid liv till varje pris även då de vill dö och gör sitt yttersta för att få det, medan man tenderar avliva djur då de blir sjuka för att de ej skall behöva lida.

jag tänkte på det också idag. hade mormor och morfar på besök idag, när de gått ur dörren lät jag bli att säga till pappa typ "är det inte dags att lägga morfar i frysen snart, han rör sig så lite?"


   
SvaraCitera

variabel:

"är det inte dags att lägga morfar i frysen snart, han rör sig så lite?"

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till veterinären... allt annat är fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Den dör väl ögonblickligen? Skulle jag kalla humant.

Ganska grymt sätt att dö på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Ganska grymt sätt att dö på.

Är väl fysisk och psykisk smärta som räknas? Inte hur "brutal" metoden är. Det ultimata sättet att dö på är det som ger minst fysisk och psykisk skada innan dödsögonblicket.


   
SvaraCitera