Aviseringar
Rensa alla

Avloppsrensning


Ämnesstartare

Jag har, under hemskt starka kväljningar, fiskat upp hårbollar totalt lika stora som ett fullvuxet marsvin ur min golvbrunn. Vattnet rinner ändå inte undan tillräckligt snabbt. Vad är felet? Golvbrunnen ligger enormt dåligt till och jag ser inte ett skvatt pga badkaret står ÖVER golvbrunnen. vet att det ska finnas ett litet hål vattnet rinner igenom, fattar inte hur jag ska få rent där då jag inte ens HITTAR hålet? Har känt efter bra länge nu.

Är detta en grej man ens KAN ringa hyresvärden om? att man inte lyckas rensa avloppet själv? Är det inte sådant man som hyresgäst ska kunna själv? Om jag inte "ska" ringa hyresvärden, hur ska jag lyckas få rent själv???????? fucking omöjligt. har ni några tips?


   
Citera
Ämnesetiketter

image_590.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

image_590.jpg

funkar kaustiksoda/propplösare även i golvbrunnar där avloppet inte har sin mynning längst ner? Propplösaren lägger sig inte där i vattenlåset eller vad det är?


   
SvaraCitera

elverpigen:

funkar kaustiksoda/propplösare även i golvbrunnar där avloppet inte har sin mynning längst ner? Propplösaren lägger sig inte där i vattenlåset eller vad det är?

vet inte, häll bara i en massa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vet inte, häll bara i en massa

stackars naturen 🙁


   
SvaraCitera

En sån här avloppsrensare gjorde susen hos mig. Kostar en femtiolapp på Clas Ohlsson.

8873636495390.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
En sån här avloppsrensare gjorde susen hos mig. Kostar en femtiolapp på Clas Ohlsson.

8873636495390.jpg

den kräver väl att jag hittar detdär hålet? 😀

åh, får kanske skaffa sådan imorrn om jag inte lyckas med propplösare idag


   
SvaraCitera

elverpigen: den kräver väl att jag hittar detdär hålet? 😀

åh, får kanske skaffa sådan imorrn om jag inte lyckas med propplösare idag

Hmm. Hur lyckades du fiska upp hårbollarna då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Hmm. Hur lyckades du fiska upp hårbollarna då?

alltså, golvbrunnen är ju som en grop, och någonstans på "väggen" i den där gropen ska väl ett hål sitta. antagligen i nivå med det sista vattnet som inte rinner ut. håret jag fiskat upp är hår ur den där gropen. vet att hemma hos mamma är det där hålet typ 1-2 cm i diameter, så därur har jag inte fiskat så mycket hår för hand.


   
SvaraCitera

elverpigen:

alltså, golvbrunnen är ju som en grop, och någonstans på "väggen" i den där gropen ska väl ett hål sitta. antagligen i nivå med det sista vattnet som inte rinner ut. håret jag fiskat upp är hår ur den där gropen. vet att hemma hos mamma är det där hålet typ 1-2 cm i diameter, så därur har jag inte fiskat så mycket hår för hand.

Aha, jag fattar. Men om du testar att gräva runt med avloppsrensaren ett tag så borde du nog hitta hålet förr eller senare.


   
SvaraCitera

Men vafan ring hyresvärden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raggaren:
Men vafan ring hyresvärden. 

Hällde i mr muscle propplösare. Funkade <3 tror inte normalt avloppsrens ingår i hyresvärdens duties


   
SvaraCitera

elverpigen:

Hällde i mr muscle propplösare. Funkade <3 tror inte normalt avloppsrens ingår i hyresvärdens duties

Jo det är egentligen värdens uppgift att underhålla avloppsrör. Brunnen kanske man får rensa själv och vattenlås i handfat/diskho. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raggaren:

Jo det är egentligen värdens uppgift att underhålla avloppsrör. Brunnen kanske man får rensa själv och vattenlås i handfat/diskho. 

hur eller som. proppen är löst efter 18 kr spenderade på propplösare. skulle stoppet komma tillbaka snart kommer jag självklart ringa värden då det i så fall är stopp längre ner än precis ytligt hos mig. (är långhårig och har bott här ett år, klart mitt hår kan täppa till ytligt)


   
SvaraCitera