Aviseringar
Rensa alla

Avtagbar tandställning?


Ämnesstartare

Någon som har/haft en avtagbar tandställning? Har alltid varit nöjd med mina tänder, men har de senaste månaderna stört mig på mina hörntänder. Vill prova en avtagbar tandställning och undrar hur mycket en sådan kostar ungefär. Eller om det är gratis? Är 19 år. Berätta gärna hur ni fick era... bara sa ni att ni ville ha en eller blev ni rekommenderade en?


   
Citera

tandvården är väl gratis till det år man fyller 20, dock ger de vl ej tandställningar till folk hur som helst.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tandvården är väl gratis till det år man fyller 20, dock ger de vl ej tandställningar till folk hur som helst.

this

tror det är så att om inte tandläkaren själv har bedömt att du behöver tandställning (pga dåligt bett etc) så får du nog punga ut pengar för en på egen hand. rätt dyrt är det.


   
SvaraCitera

Du får inte tandställning om det inte behövs. Antagligen behöver du inte då de brukar säga till rätt tidigt. Men du kanske får om du vill bekosta den helt själv.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

gnäll lite hos tandläkaren, fråga om det händelsevis kan rättas till med tandställning, mest troligt kan det inte det. men det kan vara värt ett försök 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag betalar gärna själv, men har ingen idé om vad det kan kosta. Har läst lite om Invisalign (en genomskinlig tandställning). Någon som provat??


   
SvaraCitera