Aviseringar
Rensa alla

avvisa dudes


Ämnesstartare

Jag har rätt svårt att inte känna mig "tvungen" att ge ut mitt nummer till killar som frågar som jag inte alls är intresserad av pga att jag inte vet hur jag ska avvisa dom.

Visst, det är en grej om det är någon random som lägger till en på facebook och frågar om nummer, då är det ju bara att inte svara eller svara ett enkelt nej.

Men när det är någon från ens skola eller i bekantskapskretsen som frågar så känns det inte lika lätt. Vill inte vara en "bitch" och svara nej utan någon vettig förklaring typ; "nej, jag är inte intresserad av att ha kontakt med dig."

Efter att jag fick ett riktigt argt meddelande av en kille som tyckte att jag dissade honom och att jag var vrickad (?) för att jag inte alltid svarade på hans sms har jag börjat köra med: "visst du kan få mitt nr, men jag gillar inte att smsa".

såååå, då undrar jag om ni har några tips om hur jag enklast säger nej till att ge ut mitt nummer utan att känna mig elak eller att det blir awkward nästa gång man stöter på varandra [smile]


   
Citera

säg att du e bög


   
SvaraCitera

jag e bög!!!!!!! ffs!!!!!!


   
SvaraCitera

Säg att du har pojkvän eller helt enkelt att du inte vill lämna ut numret.


   
SvaraCitera

Tycker man borde lära sig att försöka säga ifrån. Även om många killar är idioter och inte kan hantera det.

Själv skulle man inte vilja få ett "ja" av en person som inte riktigt menar det. Är du dessutom någon som behöver gå igenom det "ofta" så tycker jag det är dags för dig börja göra så [smile].

I många fall förstår inte personen att man bara vill vara social, och då kan man säga så att man inte är intresserad av personen på det sättet utan att det var trevligt att träffas osv. Ju fler folk som gör detta, desto mer kommer idioterna bli vana [crazy].

Hur som helst så får dom ju nobben, då eller senare, och i många fall blir ju personen bara argare tydligen [rolleyes].


   
SvaraCitera

är ju bara att säga nej [confused] hur jävla svårt kan det vara [mad]


   
SvaraCitera

är samma sak fast med tjejer :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hipster:

säg att du e bög

ska börja [bigsmile]

isola:

Säg att du har pojkvän

Det är ju lätt att säga till någon man inte "känner" att man har pojkvän men de som redan vet vem man är är kanske medvetna om att jag inte har någon pojkvän.

Nonoton:

Själv skulle man inte vilja få ett "ja" av en person som inte riktigt menar det.

Har också tänkt på det, känns som att man lixom ger den som frågar "hopp" eller vad man ska säga.

Nonoton:

då kan man säga så att man inte är intresserad av personen på det sättet

ja, förutom att det kan bli lite småstelt om personen tycker att man övertolkar och "bara frågade om nummer ju" [bigsmile]

OF 5:

är ju bara att säga nej hur jävla svårt kan det vara

svårare än man kan tro faktiskt!!!1

Nintendos BFF:

är samma sak fast med tjejer :c

säger du det, hur hanterar du situationerna?


   
SvaraCitera

kromofobi:

Det är ju lätt att säga till någon man inte "känner" att man har pojkvän men de som redan vet vem man är är kanske medvetna om att jag inte har någon pojkvän.

Då får du hantera det smidigare eller ge ett fejknummer.


   
SvaraCitera

isola:

ge ett fejknummer.


   
SvaraCitera

kromofobi:

säger du det, hur hanterar du situationerna?

vet inte :c har bara svårt för att avvisa folk som raggar på mig och sånt. brukar sluta med att jag spelar med först och sen bara drar mig undan typ[sad]


   
SvaraCitera

kromofobi:

svårare än man kan tro faktiskt!!!1

försök bättre då. Ärlighet är det ända bra att bemöta människor med.


   
SvaraCitera

"Jag gillar inte att prata över sms eller i telefon" fungerar nog rätt bra. Sedan är det möjligt att de vill ha det ändå, men då kan de knappast bli upprörda om du inte svarar på sms eller i telefon senare.


   
SvaraCitera

isola:

ge ett fejknummer.

Alltså, det är rätt otrevligt om det är en främmande människa. Om det är någon hon känner så är det dessutom opraktiskt i och med att de lär upptäcka det så småningom och konfrontera henne.


   
SvaraCitera

kromofobi:

ja, förutom att det kan bli lite småstelt om personen tycker att man övertolkar och "bara frågade om nummer ju"

Nej alltså, ingen kille frågar efter nummer om han inte vill prata/träffa dig mer? Om du inte vill det, så säg nej [smile].


   
SvaraCitera