Aviseringar
Rensa alla

avvisa dudes


Ämnesstartare

ennie:

ge ett fejknummer.

märks ju rätt fort att det är ett [bigsmile]. men är han inte helt hjärndöd borde han ju i och för sig fatta vinken då..

Nintendos BFF:

vet inte :c har bara svårt för att avvisa folk som raggar på mig och sånt. brukar sluta med att jag spelar med först och sen bara drar mig undan typ

haha känner igen mig [bigsmile]

OF 5:

försök bättre då. Ärlighet är det ända bra att bemöta människor med.

kanske är så ... men om du frågade en tjej om ett nummer, vad skulle du då uppskatta mest: en vit lögn (möjligt att den är genomskådlig) eller ett: nej, jag vill inte ge mitt nummer till dig? (varför? lär han fråga): för att jag inte är intresserad av att prata med dig.
Känns så elakt att svara så [sad]


   
SvaraCitera

kromofobi:

haha känner igen mig

mh bra att ja inte är ensam iaf[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

"Jag gillar inte att prata över sms eller i telefon" fungerar nog rätt bra. Sedan är det möjligt att de vill ha det ändå, men då kan de knappast bli upprörda om du inte svarar på sms eller i telefon senare.

Haha så jag tänkte [bigsmile] lätt att smita då liksom!

mediakatt:

Alltså, det är rätt otrevligt om det är en främmande människa. Om det är någon hon känner så är det dessutom opraktiskt i och med att de lär upptäcka det så småningom och konfrontera henne.

agreed, skulle inte känna mig bekväm med konversationen när personen frågar varför ulla,45 svarar på hans sms [sad]


   
SvaraCitera

kromofobi:

m du frågade en tjej om ett nummer, vad skulle du då uppskatta mest: en vit lögn (möjligt att den är genomskådlig) eller ett: nej, jag vill inte ge mitt nummer till dig? (varför? lär han fråga): för att jag inte är intresserad av att prata med dig.
Känns så elakt att svara så

Uppskattar mycket hellre att hon säger som det är än försöker vara "snäll" genom att göra något som i slutändan leder till raka motsatsen.
Det finns inget som är fel eller elakt med att avvisa en person. Kan personen inte ta ett nej så är det dessutom betydligt lättare för dig att bli av med denna än om du öppnat med ett ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Uppskattar mycket hellre att hon säger som det är än försöker vara "snäll" genom att göra något som i slutändan leder till raka motsatsen.

Måste väl medge att du har rätt ändå...


   
SvaraCitera

Jag brukar säga att jag har pojkvän. Och det har jag inte.
Det eller nej tack, jag är inte intesserad. Förstår personen fortfarande inte så blir jag otrevlig.

Fast ibland så orkar man inte tjafsa, så då ger man fel nummer, drygt dock med killar som måste ringa upp en på dirr för att kolla så det är rätt. [tired]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Alltså, det är rätt otrevligt om det är en främmande människa. Om det är någon hon känner så är det dessutom opraktiskt i och med att de lär upptäcka det så småningom och konfrontera henne.

Det funkar ju onekligen bättre om det är någon främmande, ja.


   
SvaraCitera

säg ngt elakt funkar ibland


   
SvaraCitera

Angelize:

drygt dock med killar som måste ringa upp en på dirr för att kolla så det är rätt.

Har aldrig förstått det där.. hur blir man sån. [bigsmile]


   
SvaraCitera

läste "svarta dudes" [confused]

men gör en liten show av det, ställ dig upp på baren och sjung refrängen:


   
SvaraCitera

Angelize:

Fast ibland så orkar man inte tjafsa, så då ger man fel nummer, drygt dock med killar som måste ringa upp en på dirr för att kolla så det är rätt.

Hur tänker de sig att det ska gå, exakt? Om jag inte vill ge mitt telefonnummer till någon så blir jag inte mer benägen att göra det för att de beter sig som folk med obehagliga kontrollbehov, och om jag redan har gjort det så lär jag inte svara om de försöker kontakta mig senare.


   
SvaraCitera

kromofobi:

jag fick ett riktigt argt meddelande av en kille som tyckte att jag dissade honom och att jag var vrickad (?) för att jag inte alltid svarade på hans sms

Angelize:

killar som måste ringa upp en på dirr för att kolla så det är rätt.

[shake] Vad är det här för människor? Tänker de sig att detta skall bädda för en god relation? Är de dumma i huvudet? Förstår de inte att de är praktas? Har de väldigt höga tankar om sig själv?

Fattar inte hur de resonerar... [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man är väl inte intresserad av varenda person av motsatt kön som man har nr till??[confused][bigsmile] tro inte alltid att killar försöker ragga på dig. de flesta killar vill bara ha tjejer som vanliga kompisar... precis som vilken annan kompis som helst.

kromofobi:

"nej, jag är inte intresserad av att ha kontakt med dig."

mycket snällare att bara säga nej isåfall...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker riktig synd om killar som ständigt utrycker gillande för tjejer och bara får skit för det. Hur mår de här killarna igentligen? Blir riktigt ledsen när jag tänker på killar i 20-35 års åldern som har dåligt självförtroende pga för många dissar i ungdomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eppesen:

de flesta killar vill bara ha tjejer som vanliga kompisar...

lögn.

klart man kan ha killpolare, men då är oftast inte den första kontakten "hej, kan jag få ditt nummer?".

Ögon i en plåthink:

Fattar inte hur de resonerar...

hahah, ja det kan man ju verkligen fråga sig. I mitt fall var nog killen dock intresserad av att avsluta "relationen" [bigsmile] annars var det ju ett mindre smart drag...

eppesen:

Blir riktigt ledsen när jag tänker på killar i 20-35 års åldern som har dåligt självförtroende pga för många dissar i ungdomen.

Ja, det är ju jävligt synd om de som råkar ut för dissar gång på gång. Men å andra sidan borde man ju lära sig av sina misslyckanden och försöka närma sig tjejer på andra sätt.

För mig handlar det oftast inte om att jag ogillar killen personligen utan sättet han kontaktar mig . Jag blir t.ex. sjukt avtänd av killar som är för på och lixom raggar för uppenbart eller vad man ska säga. Jag faller mer för killar som behandlar mig som en vän, eller vem som helst. (Dock är det ju olika för alla tjejer och därför omöjligt att veta hur man ska gå tillväga. Hmmmm ... svårt detta)

Blev inte direkt smartare av det jag skrev, men försökte få fram att killar oftast inte ska ta dissar allt för personligt. peace


   
SvaraCitera