Forumet - Ayia napa

Ayia napa

1716 0 45
Tjena undrar om det är några som ska till Ayia napa i sommar? Isåfall när? Ska själv dit med ett gäng polare den 6 juli[bigsmile]!

Var rekomenderar ni att vara? Är ute efter att fest och naturligt vis lite härlig playa semester[wink]. Beskriv så mycket som möjligt!!!

ps. Har inte bokat resorna ännu, men så gott som köpta.

Spana också in:

Aiya Napa är grymt. När vi var där var det riktigt bra drag. Spriten är rätt dyr om man jämför med ex. Sunny Beach men det är sjukt skabbigt där.
Aiya Napa är betydligt dyrare än sunny beach men det är mycket bättre.
Det finns massor med grymma aktiviteter på dagarna, hyr jetski, bananaboat, paragliding, partycruises.
Bo centralt så behöver ni inte ta taxi överallt och hyra scooter för att ta sig runt är soft och billigt.

Vi missade planet vi skulle med eftersom vi vaknade upp på stranden två timmar efter att flyget gått.
Ayia Napa har man bara fina minnen från. Hade ett jobberbjudande där för säsongen 07, ångrar fortfarande att jag inte tog det... Överväger nästan att höra av mig för att kolla om det fortfarande står kvar.

Jag är väl kanske inte världens Globetrotter, men av de ställen runt medelhavet jag varit har Agia Napa tveklöst varit det trevligaste.
Var i Ayia napa under hösten :P inget party för mig inte ;P För ung men iaf. Besök water world :D askul. Och sen så borde du besöka Luna Park ;) Jag var i ett hotell som hette Panthea Garden som låg alldeles brevid.
Sen så fanns det en gata full med häftiga party ställen med olika teman. Typ Flinta tema, titanic tema och hollywood team m.m ;P
göteborg_:

Spriten är rätt dyr om man jämför med ex. Sunny Beach men det är sjukt skabbigt där.
Aiya Napa är betydligt dyrare än sunny beach men det är mycket bättre.

Jag har också hört att det ska vara ganska dyrt där vilket gör det mesta genast mycket svårare... Man ska ju inte vara någon finsmakare på drickat där nere [crazy]. Själv har jag hört att deras alkolhol är ganska billigt men att det är våra inhemska produkter som kostar lika mycket där som här, ex: absolut vodka, bacardi m.m. Har hört att det finns starksprit som ligger mellan 40-120 kr ??

Vi ska bo på hotell Agrino, 500 meter till centrum[bigsmile]. Dock 2km till stranden[shake], men är ganska van vid att gå, hehe.
Limefruit:

jag var där augusti för några år sen.. det var så varmt att vi knappt orkade kliva ur poolen på två veckor. hoppas det är bättre i juli :P

Jasså? Hur varmt då? När vi snackade med åersonalen på resebyrån sa de att det bara skiljde ungefär 2*C, både i vattnet och i luften[confused]..
Kommer inte ihåg riktigt vad de sa värmen ligger på men ca 30*C