Aviseringar
Rensa alla

Bada


Anna13
Ämnesstartare

jag ska åka till badhuset i Skövde och dom har ju saltvatten istället för klor. och jag läste att man ska inte ha saltvatten med något som heter "jod" i piercingen (jag har navelpiercing) men jag har haft den i 2 månader när jag ska dit. Kan jag bada i det eller inte ? 

J


   
Citera
Ämnesetiketter

De är nog inget problem. Gå och bada med dig!

 


   
SvaraCitera

beror på om den är läkt eller ej 


   
SvaraCitera

Menar du att det är jod i basängen? Jod är brun-gult så det borde nästan märkas på vattnet. Eller kan det vara jodid som finns där? Det är ett annat slags salt än vanligt salt.


   
SvaraCitera

Fan vad jag hatar saltvatten i bassäng, känns så jävla, vet inte. Man är van vid klor och den lukten liksom.. Enbart varit med om saltvattensbassänger utomlands.. Börjar det bli en grej i Sverige nu? Kommer alla badhus byta till salt???? :-$ :'( 


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

FruLiten:
beror på om den är läkt eller ej 

Asså den är ju absolut inte helt läkt efter 2 månader 😛 


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Menar du att det är jod i basängen? Jod är brun-gult så det borde nästan märkas på vattnet. Eller kan det vara jodid som finns där? Det är ett annat slags salt än vanligt salt.

Ah det var det jodid jag menade 


   
SvaraCitera

Anna13:

Asså den är ju absolut inte helt läkt efter 2 månader 😛 

bada inte då 


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

S3ON:
Fan vad jag hatar saltvatten i bassäng, känns så jävla, vet inte. Man är van vid klor och den lukten liksom.. Enbart varit med om saltvattensbassänger utomlands.. Börjar det bli en grej i Sverige nu? Kommer alla badhus byta till salt???? :-$ :'( 

Jag vet inte men Skövde har saltvatten :'(


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

materialarn:
De är nog inget problem. Gå och bada med dig! 

Okej då gör jag det 🙂 


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

FruLiten:

bada inte då 

Men kan man inte bada om den inte är läkt? Då borde man väll inte kunna duscha heller för min piercare sa att jag kunde bada i badhus efter 1 månd. Men jag är bara osäker på saltet liksom


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Menar du att det är jod i basängen? Jod är brun-gult så det borde nästan märkas på vattnet. Eller kan det vara jodid som finns där? Det är ett annat slags salt än vanligt salt.

Jag har även badad där innan jag tog piercingen och vattnet är inte gult/brunt så kan det vara vanligt salt? för isåfall så kan man väll bada om det är vanligt salt:)


   
SvaraCitera

Anna13:

Men kan man inte bada om den inte är läkt? Då borde man väll inte kunna duscha heller för min piercare sa att jag kunde bada i badhus efter 1 månd. Men jag är bara osäker på saltet liksom

sålänge duschvattnet inte innehåller salt är d nog ingen fara.           


   
SvaraCitera

Anna13:

Men kan man inte bada om den inte är läkt? Då borde man väll inte kunna duscha heller för min piercare sa att jag kunde bada i badhus efter 1 månd. Men jag är bara osäker på saltet liksom

tänker mig att en oläkt piercing är som ett öppet sår och tror ej att det är bra att få in bakterier från ett badhus i ett sår 


   
SvaraCitera

Försök! I bästa fall blir den infekterad så du måste ta ut den


   
SvaraCitera