Aviseringar
Rensa alla

Bada olagligt


Ämnesstartare

Har ett årskort på badhuset i staden jag kommer ifrån och bor tyvärr långt borta, är heller inte där ofta.
Problemet är att jag inte får använda kortet när jag fyllt 20 och jag fyller så mycket det här året.

Kortet är giltigt till nästa sommar.

Frågan är alltså om det finns risk att de kontrollerar ens ålder? Aldrig hänt mig men saker & ting ändras ju och sist jag badade regelbundet var i början av 2012

Funderar på att säga "oj, trodde det ändå var ok att använda kortet jag köpt... men kan gå ut nu, slänga kortet och köpa ett nytt för vuxna" om de "griper" mig


   
Citera
Ämnesstartare

här gör de inga sådana kontroller iaf

om de frågar hur gammal du är så är det ju bara att säga 17 lr nåt :s om de frågar om du har legg så säger du nej 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
här gör de inga sådana kontroller iaf

om de frågar hur gammal du är så är det ju bara att säga 17 lr nåt :s om de frågar om du har legg så säger du nej 

Tänkt på det men de brukar ju fråga om idkort & har man inte ger de sig inte utan frågar om ens fullständiga persnr

Kan tänka mig att de kollar upp det om de verkligen inte tror att man är yngre än 20

men ser ung ut (vill jag tro), är ju kort... Undrar bara hur många år jag kan köra på det här?RodnarSötSöt 23 kanske *fnissar inombords*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: Tänkt på det men de brukar ju fråga om idkort & har man inte ger de sig inte utan frågar om ens fullständiga persnr

Då ser du till att använda någons personnummer som är runt 17. de har ju knappast ett system som polisen där en profil dyker om med bilder o skit av dt där personnumret i ngn maskin. 

ysomiwhy: men ser ung ut (vill jag tro), är ju kort... Undrar bara hur många år jag kan köra på det här? 23 kanske *fnissar inombords*

jag är 23 i år men ser ut som 15 Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar utnyttja systemet på så vis så att säga 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Då ser du till att använda någons personnummer som är runt 17. de har ju knappast ett system som polisen där en profil dyker om med bilder o skit av dt där personnumret i ngn maskin.

Mm, tänkt på det men känner inga som är yngre än vad jag är
har ytliga relationer till ett par sena 94or och 95or så känns fel att fråga dem.

finns dock en person som jag försökt ta upp kontakten med för att fråga om hjälp :p *elak*

S3ON:
brukar utnyttja systemet på så vis så att säga 

jag med, vrf inte liksom

Kostar liksom lika mkt för 3 minuter som 3 timmar. sämst även om ja fattar vrf det är så

S3ON: jag är 23 i år men ser ut som 15

är det lika lätt att komma undan med ansiktet trots att du är lång?
jag ser äldre ut i ansiktet tror jag, särskilt för jag sminkar mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: Mm, tänkt på det men känner inga som är yngre än vad jag är
har ytliga relationer till ett par sena 94or och 95or så känns fel att fråga dem.

haha, jag menade att du går in på ratsit eller upplysning.se och skriver in typ 1997 och din stad sen plockar ngn random med samma kön som du. busenkelt imo 

ysomiwhy: är det lika lätt att komma undan med ansiktet trots att du är lång?

ja! finns väl flera 15-åringar som är över 180. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: haha, jag menade att du går in på ratsit eller upplysning.se och skriver in typ 1997 och din stad sen plockar ngn random med samma kön som du. busenkelt imo

hmm sant ja trodde de fyra sista var nödvändiga... Räcker ju med år & datum bara
problem löst! tack

S3ON: ja! finns väl flera 15-åringar som är över 180.

jo men de ser alla äldre ut än mig :p


   
SvaraCitera

Min spontana tanke är att alla kommunägda badhus och simhallar borde vara gratis eftersom de hjälper till att hålla medborgarna friska. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:
Min spontana tanke är att alla kommunägda badhus och simhallar borde vara gratis eftersom de hjälper till att hålla medborgarna friska. 

haha "är du dum i huvudet" tänkte jag

Du vet att ngn måste betala alla utgifter, eller hur? och att kommunens pengar bör gå till viktigare grejer som utbildning och vård?

Tror knappast det blir mer populärt att röra på sig om simhallar är gratis... Särskilt inte med tanke på hur små dem är, blir lätt fullt av folk på somrar och finns inte plats för alla

Dessutom är det gratis att röra på sig så fattar inte riktigt vad du snackar om


   
SvaraCitera

ysomiwhy: haha "är du dum i huvudet" tänkte jag

Du vet att ngn måste betala alla utgifter, eller hur? och att kommunens pengar bör gå till viktigare grejer som utbildning och vård?

Tror knappast det blir mer populärt att röra på sig om simhallar är gratis... Särskilt inte med tanke på hur små dem är, blir lätt fullt av folk på somrar och finns inte plats för alla

Dessutom är det gratis att röra på sig så fattar inte riktigt vad du snackar om

Jo, om folk... unga som gamla... simmade dagligen om simhallarna vore gratis så skulle folk hålla sig friska mer och slapp gå till vårdcentralen i tid- och otid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Jo, om folk... unga som gamla... simmade dagligen om simhallarna vore gratis så skulle folk hålla sig friska mer och slapp gå till vårdcentralen i tid- och otid.

ja men det kostar fortfarande? och ju fler som badar desto mer måste man göra rent - dyrare.

Vill inte att mina skattepengar ska gå till folks entrebiljetter :S 

tkr dock det ska vara billigare

Om något kostar så värdesätter vi det mer... Om det är gratis är det inte lika viktigt.


   
SvaraCitera

ysomiwhy: ja men det kostar fortfarande? och ju fler som badar desto mer måste man göra rent - dyrare.

Vill inte att mina skattepengar ska gå till folks entrebiljetter :S

tkr dock det ska vara billigare

Om något kostar så värdesätter vi det mer... Om det är gratis är det inte lika viktigt.

Vi lever i ett högskattesamhälle... i realiteten i det land i världen som har högst skatter... då kan vi också kräva lite mer för all skatt vi betalar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Vi lever i ett högskattesamhälle... i realiteten i det land i världen som har högst skatter... då kan vi också kräva lite mer för all skatt vi betalar!

pengarna räcker inte till vården och du vill att badhus ska vara gratis?

sluta 


   
SvaraCitera

ysomiwhy: pengarna räcker inte till vården och du vill att badhus ska vara gratis?

För att svenska folket ska simma mer och hålla sig mer friska och slippa gå till vårdcentralen och besöka farbror doktorn och senare hamna på sjukhus.

Nej, va fan - höj entrén till simhallen till det tiodubbla så kan vi bygga bostäder åt flyktingarna istället.


   
SvaraCitera