Aviseringar
Rensa alla

Bä bä "?" lamm


Ämnesstartare

Fick höra idag av en kompis att på hennes lillebrors dagis sjunger man inte "Bä bä vita lamm" utan man ska sjunga "Bä bä lilla lamm" i ett svar för att Sverige's samhälle tar illa upp av vadsomhelst numera.

Tycker själv att detta är pinsamt ökar bara min oro på när ska allt ta slut? Hur långt ska vi gå för att ingen ska ta illa upp? Ett par andra roliga exempel kommer nedanför:

  • En tjej ville stämma GB gräddglass p.g.a. glassen 88:an, av anledningen för att H är den åttonde bokstaven i alfabetet, alltså HH vilket var en förkortning för "heil hitler" 
  • Föreningen VMM (Vita medelåldersmän) anser att jultomten framställer alla vita män som feta med skägg.
  • Som de flesta nog vet om fick man inte vara utklädd som pepparkaksgubbe i luciatåget på en del skolor/dagis

Och många många fler, skriv gärna fler då jag finner det otroligt humoristiskt att läsa detta.

Förlåt för övrigt om någon skulle ta illa upp av den svarta texten eller den vita backgrunden men det gick inte att ändra.


   
Citera
Ämnesetiketter

Bara för att din kompis hittar på saker och det finns några snören som hävdar något på internet så behöver inte landet ha gått åt helvete.


   
SvaraCitera

Asso jag blir så jävla förbannad på detta. Folk tollererar ingenting och så ska vi vika oss och börja tycka att visst, vi sjunger väl ''bä-bä lilla lamm'' och inte ''bä-bä vita lamm'' som det ska vara.
Allt går ju käpprätt åt helvete. Om de inte klarar av att man öppnar munnen så kan de ju åka hem igen.

Tyvärr så har jag inget exempel på ''roliga'' saker som går äver styr i samhället (det var inte så du menade men jag menar att det är så).


   
SvaraCitera

Vad är det för fel på att visa lite hyfs? Och som sagt ts. punkter är trams och oväsentligheter.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Bara för att din kompis hittar på saker och det finns några snören som hävdar något på internet så behöver inte landet ha gått åt helvete.

Det min kompis sagt är ren sanning, påståendena (utom pepparkasgrejen, som också är sann) fann jag bara, som sagt, väldigt humoristiska, källorna kan vara ev. opålitliga, finns dock många sanna exempel som tyder på att både landet och världen går mot ett helvete.


   
SvaraCitera

Det känns som om människor verkligen letar och anstränger sig för att hitta rasism i vardagen. Det är plåster som har fel färg och allt vad det är.
Människor har blivit för känsliga och lättkränkta. Eller har bara för mycket fritid.


   
SvaraCitera
reben

är väl mer upprörande att lammet skulle ha ullen i en säck och familjen direkt stjäler detta för att själv få va varma hehe


   
SvaraCitera

Dagisfröknar måste vara de värst indoktrinerade och mest rabiata feministgenusvetarna. Stackars barn som måste uppfostras av dessa häxor till människor.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Dagisfröknar måste vara de värst indoktrinerade och mest rabiata feministgenusvetarna. Stackars barn som måste uppfostras av dessa häxor till människor.

lol. 


   
SvaraCitera

sanguinem:

lol. 

Oskyldig


   
SvaraCitera

vanföreställd: Föreningen VMM (Vita medelåldersmän) anser att jultomten framställer alla vita män som feta med skägg.

Mycket glad Tycker nästan att VMM låter som ett sympatiskt gäng.


   
SvaraCitera

Men sen är det ju även lätt patetiskt att elda upp sig över moderering utav texten i Bä bä vita lamm. Det finns ju inte direkt någon copy right till sången så varför få det att låta som man har börjat kladda på ett av Bachs verk eller liknande. 


   
SvaraCitera

Att svenskar har blivit så lättkränkta nu gör mig så ledsen Gråter
Jag menar man kan fan inte göra något längre utan någon tar illa upp -_-
ex. Så tog min kompis illa upp när jag skojade att jag hade blivit vegan. 
eller typ detta med pepparkaks gubbar, hur fasen är det rasistiskt? 
Snart kommer jag inte ens bry mig längre och jag kommer bara skita i om någon kallar mig rasist.

Men om det fortsätter så här kommer jag, ta ett flyg till Brasilien, sticka till Amazonas och gömma mig i en by. 


   
SvaraCitera

finns ju på vissa skolor man inte får bära saker med svenska flaggan på för att man skulle tydligen välkomna alla kulturer  


   
SvaraCitera