Aviseringar
Rensa alla

Bär du kängor är du RASIST!!!


Ämnesstartare

Skolan jag går på tillåter varken kängor, militärjackor eller helt rakade huvuden. Det kan förknippas med rasism säger de.
Inte alla skinheads är rasister, långt ifrån!
Och, bara för att man bär kängor anser de att man är rasist då?
Det är ju helt sjukt.
Finns det någon som har det likadant, och gärna vill ändra på dessa absurda regler? [n]


   
Citera

Många skolor förbjuder stålhättor & dyl. av säkerhetsskäl.


   
SvaraCitera

Har de som satte den regeln varit ute på sista tiden?


   
SvaraCitera

Ungarna klarar inte ens av att hantera energidryck. Hur ska de då klara att hantera ett politiskt ställningstagande?
Inför tvångströja som skoluniform!


   
SvaraCitera

jag gick på en sån skola
man fick inte ha absolut svensk-tröjor[y]

eller vita skosnören, som jag hade i mina gympadojjor[no-no]


   
SvaraCitera

busan13:

eller vita skosnören

Va?[shake]
gick folk på allvar och inspekterade ens skosnören?


   
SvaraCitera

jag vet inte, men dom påpekade det i alla fall

och rektorn tog en killes jacka för att han sytt fast en liten svensk flagga på den XD


   
SvaraCitera

En punkare i min kemiklass har Undergrounds. Han är vänster...


   
SvaraCitera

Ett typiskt exempel på vänsterlogik.


   
SvaraCitera

Troligen en kvarleva från 90-talet, nazister klär ju sig inte längre så oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Ett typiskt exempel på vänsterlogik.

[rolleyes]

Myksa:

Ungarna klarar inte ens av att hantera energidryck. Hur ska de då klara att hantera ett politiskt ställningstagande?

Haha yeah [bigsmile]

Men kläderna gör mannen! Klär du dig så där så måste du ju passa in i det facket! Haha herregud nej, det är en klyscha [no-no]
Det är i huvudsak föräldrarnas uppgift att se till att sina barn klär sig ordentligt för om de går till skolan i dumma kläder, säg, med opassande slogans eller som inte är lämpliga för årstiden så måste skolan ha nåt sätt att fixa det, t.ex. att skicka hem elever som har opassande klädsel. Och då gäller det främst sånt som bryter mot lagen, t.ex. klädsel som uppmanar till hets mot folkgrupp o.dyl. inte fula kläder, vill du se ut som en hiphoppare eller white trash... visst, lagen förbjuder inte fula kläder [cute]


   
SvaraCitera

Finner detta skrattretande (hahaha)


   
SvaraCitera

Skinheads under fyra decennier

Den första vågen, "first wave", uppstod i Englands arbetarklass under slutet av 1960-talet som en förlängning av modskulturen och starkt influerad av jamaicanska invandrare. Mellan 1964 och 1967 var subkulturen fortfarande en underavdelning av modskulturen, och de inblandade kallades av sin omgivning för peanuts från och med 1967. Massmedia myntade ordet skinheads 1969, och ordet kom att antagas av skinnskallarna själva. Detta år växte antalet skinnskallar kraftigt, och uttrycket "Spirit of '69" har en nostalgisk klang inom kulturen. Den första vågen mattades 1972 då de sista skinskallarna bara fanns kvar på enstaka ställen under resten av 70-talet.

Draget från wikipedia.

Kul att den "kulturen" eller vafan det nu kallas, har blivit rasistiskt.


   
SvaraCitera

Är nyfiken på om detta med rakad skalla även gäller för blattarna.


   
SvaraCitera

Lidande små barn:

Ett typiskt exempel på vänsterlogik.

Nah, konservatism och fördomar.

En skinhead i Umeå fick veta att några andra skinnskallar var nazister, och när han såg nazisterna så gick han fram till dem, hotade killarna och sa.
"Gå hem, klä er normalt, och låt håret växa ut. Ser jag er någonsin iklädda det där så kommer ni ångra att ni föddes."

Det kanske är därför nazister inte är skinnskallar så ofta numera, i Sverige. De nazister jag vet om har faktiskt ganska långt hår, och är fula som stryk.


   
SvaraCitera