Aviseringar
Rensa alla

Bärbar eller Stationär?


Åtta

CommanderKoko:

Du går i IT/Naturvetenskap då är dator ett behov

Nja. Jag pluggar systemvetenskap på Luleå Tekniska Universitet. Utbildningen går under samhällsvetenskapen. Förvisso är det en fördel att ha med sig datorn under någon programmeringskurs eller dylikt, men i alla våra andra ämnen (däribland kurser i bl.a. informatik) tar de flesta med sig en dator för att effektivt kunna föra anteckningar.

CommanderKoko:

bor du och åtta på någon gammal bondefarm eller något där de inte har LAN-uttag, då brukar man använda trådlöst bredband och bärbara datorer, vi som bor nära centrum använder LAN och riktiga datorer

Lolwhut? Bor man i skogen så make'ar det väldigt mycket sense att använda vanligt trådbundet lan, då det inte finns någon poäng i att sätta sig och surfa i skogen. Bor man däremot i en hyfsat stor stad så finns det alltid trådlösa nätverk att ansluta till - i princip var man än är.


   
SvaraCitera

Åtta:

Lolwhut? Bor man i skogen så make'ar det väldigt mycket sense att använda vanligt trådbundet lan, då det inte finns någon poäng i att sätta sig och surfa i skogen. Bor man däremot i en hyfsat stor stad så finns det alltid trådlösa nätverk att ansluta till - i princip var man än är.

Finns det ens trådbundet lan i skogen? Det vill jag ha källor på.

De flesta som bor i skogen har telefonjack om de har tur, eller trådlöst bredband.

Gentlemen:

TS kan inte ens avgöra det här själv utan är tvungen att ta ungdomars hjälp, och stackarn har valt att lyssna fel, på dig. Såvida man inte ska spela crysis 79 så är inte en stationär det första man vill ha. Fast det är självklart om man absolut inte vill röra på sig så är nog en stationär att föredra.

Har ingenting med Crysis att göra, en stationär håller längre är mer effektiv och mycket bättre om man inte använder någon annanstans än hemma vilket ts talade om.