Aviseringar
Rensa alla

Bärbar vs Surfplatta


Ämnesstartare

Tja, jag har funderat på att dra ner på datorn/ge bort och börja ta tag i skolan istället. Så jag tänkte skaffa mig en bärbar dator eller en surfplatta som jag kan använda båda i skolan och hemma.  Vad tycker ? Kom gärna med förslag :DDD 


   
Citera
Kudhos

Macbook air. 

Seriöst.

Jag har en macbook pro och en ipad mini retina(Den har 3g dock, vilket är niiiiiiiiiiice) som jag tänkte ha för att ta med till skolan för att skriva anteckningar och använda på föreläsningar.

Vad jag egentligen behövde hela tiden var en macbook air. Min macbook är för tung (2.04 kgRodnar) och den är alltid uppkopplad till massa sladdar o shit hela tiden. Och min ipad är jättemysig att surfa på, men inte så snabb nog att ha för att skriva ner vad föreläsaren säger på föreläsningarna. Jag är alltså. Är inte snabbast på touch skärmen.

Drömmer att få ha en söt liten 11 tum macbook air till plugget. Rodnar

Och ja, jag gillar apple. Och jag har ingen uppfattning över pengar etc etc etc etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bärbar alt surfplatta bara det inte är apple 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag pluggade körde jag en netbook på skolan, det funkade bra för mig. Dock har jag ganska små händer, så välj en som passar dig bra. Jag körde på en 8.9" skärm, men många vill kanske hellre köra med 11-13".

Ska du göra nåt typ av jobbande/skrivande på den så köp absolut en laptop, en tablet är bättre för mediakonsumtion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skaffa ett fancy ritblock istället

senast jag checkade gick surfplattor och laptops att spela på....................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör både och smidigt som fan. Datorn på dagen om man vill göra något vettigt typ som mig då med jobb osv. Även um gäller på datorn då sidan inte är anpassad till ipad och bara blir störig. Ipad på kvällen/natten när jag bara vill slöa o spela nåt spel osv 


   
SvaraCitera