Aviseringar
Rensa alla

Bäst mamma


Ämnesstartare

Man får inte välja sina föräldrar.Men lek med tanken att man fick. Tänk er att man fick välja vem som skulle bli ens mamma, eller snarare att man fick välja valfri UM-tjej som mamma. Vem skulle ni välja då? Finns det någon här på UM ni känner skulle bli den perfekta mamman? Som direkt skulle se när ni är ledsna och behöver träts. Och som kokar varm choklad och bakar bullar och är lugn och trygg från vaggan till frigörelsen från familjen.... och kanske ännu längre? Vem skulle det var? Och varför?


   
Citera
Ämnesstartare

Thomas N


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte jag. hade dränkt mina barn.


   
SvaraCitera
time
 time

Snor och Rödinga får gärna vara mina föräldrar. Ganon kan vara den lustige ogifte morbrorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag vara på hemmafest i helgen fick jag höra av en random person att jag skulle bli en bra mamma. Detta baserat på att jag tog ett "mammaglas" med rödvin - alltså att man fyller det ända upp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
När jag vara på hemmafest i helgen fick jag höra av en random person att jag skulle bli en bra mamma. Detta baserat på att jag tog ett "mammaglas" med rödvin - alltså att man fyller det ända upp. 

Han hade la alkoholist föräldrar elr nått :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Han hade la alkoholist föräldrar elr nått :p

Nä hon baserade det på att både hennes mamma och hennes pojkväns mamma var väldigt glada i rödvin men var världens bästa mammor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Snor och Rödinga får gärna vara mina föräldrar.

Ja, dessa var faktiskt de två jag tänkte på också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Nä hon baserade det på att både hennes mamma och hennes pojkväns mamma var väldigt glada i rödvin men var världens bästa mammor.

Min mamma dricker också en hel del rödvin, och hon är himla bra mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Nä hon baserade det på att både hennes mamma och hennes pojkväns mamma var väldigt glada i rödvin men var världens bästa mammor ändå.

Där ser man, fast dem drack rödvin? Kan man tänka sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Snor och Rödinga får gärna vara mina föräldrar. Ganon kan vara den lustige ogifte morbrorn.

Jag skulle nog säga att Time är den riktiga idealmamman här. Alltid snäll och ska engagera sig i allas problem och tänka till kring dem. Sådan mamma ska alla barn ha.

Snor och Rödinga skulle nog passa också ja.

Fingerprints: När jag vara på hemmafest i helgen fick jag höra av en random person att jag skulle bli en bra mamma. Detta baserat på att jag tog ett "mammaglas" med rödvin - alltså att man fyller det ända upp.

Fingerprints är säkert också en perfekt mamma också, men eftersom hon har massa andra sidor som framträder tydligare på UM, som t.ex. Afrika och djurgullandet och sådant så märks det inte så tydligt. Bilden man får av folk på sådana här sidor bli ofta inte så mångfacetterad som den är i verkligehten.


   
SvaraCitera
time
 time

Gasolinerainbow: Jag skulle nog säga att Time är den riktiga idealmamman här. Alltid snäll och ska engagera sig i allas problem och tänka till kring dem. Sådan mamma ska alla barn ha.

Varför pratar du med oss om oss i tredje person? Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Varför pratar du med oss om oss i tredje person? Ledsen

Men jag tycker inte att jag skriver till er, utan till alla här. Bara för att jag citerar dig betyder det ju inte att jag skriver just till dig. Dock ser jag det som en stilfråga än en fråga som det finns ett korrekt svar på. Genom att skriva i tredje person tycker jag att det blir mer inbjudande för andra att hugga in. Annars kan det låta lite som att det är våran diskussion enbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: men eftersom hon har massa andra sidor som framträder tydligare på UM, som t.ex. Afrika och djurgullandet och sådant så märks det inte så tydligt.

Hur gör detta mig till en sämre mamma ? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Hur gör detta mig till en sämre mamma ? 🙁

Nu missade du poängen i meningen efter. Kontexten är att du inte är det. Vad jag säger är att på sådana här sidor får nog en väldigt enkelspårig bild av folk eftersom man har så lite information att gå på. Således blir du "djurtjejen" och Time "filantropen". Det finns säkert en sådan titel på mig också även om jag tycker att jag visar flera olika sidor.


   
SvaraCitera