Aviseringar
Rensa alla

Bäst resultat på de Nationella proven eller "vanliga" prov? 😀


Ämnesstartare

Hej allesammans!
Är lite nyfiken på hur det gick för er alla på nationella proven i jämförelse med era "vanliga" provresultat 🙂 Nu var det ju 5 ämnen vi hade i - Spanska, Engelska, Svenska, matte och No. Så hur gick det om ni gör en sammanfattning? Skriv nummer efter vad som stämmer bäst in, och gärna skola 😀 🙂

(om du går på gymnasiet kan du göra en sammanfattning på samtliga ämnen du haft nationellt prov i)

Skriv...

1. Om du får MYCKET bättre resultat i vanliga fall.

2. Om du får LITE bättre resultat i vanliga fall.

3. Om du fick samma reslutat på de nationella proven som de vanliga proven.

4. Om du fick LITE bättre på nationella än i vanliga fall.

5. Om du fick MYCKET bättre på de nationella i jämförelse med vanliga prov.


   
Citera
Ämnesetiketter

mandew:

2. Om du får LITE bättre resultat i vanliga fall.

Tidspress är inte min kopp te.


   
SvaraCitera

hade vg o mvg på eng o spanska, vg o g på svenska, mvg på hemspråk, g på matte o övriga prov


   
SvaraCitera

det är olika, brukar vanligtvis vara bättre på lektionstid eftersom man får så många olika uppgifter att visa sin kunskap på.


   
SvaraCitera

presterade inte sämre men definitivt inte bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

mandew: 2. Om du får LITE bättre resultat i vanliga fall.

Tidspress är inte min kopp te.

Men är det inte alltid tidspress under prov?

Kakaoxo:

hade vg o mvg på eng o spanska, vg o g på svenska, mvg på hemspråk, g på matte o övriga prov

Du menar att du fick ungefär samma resultat på de nationella och de vanliga?

OF 5:

presterade inte sämre men definitivt inte bättre.

En trea alltså 😉


   
SvaraCitera

mandew:

Du menar att du fick ungefär samma resultat på de nationella och de vanliga?

ja exakt samma


   
SvaraCitera

Fick samma på senaste nationella proven jag gjorde.


   
SvaraCitera

mandew:

Men är det inte alltid tidspress under prov?

Inte lika strikt.


   
SvaraCitera

mandew:

2. Om du får LITE bättre resultat i vanliga fall.

Slutade med att få MVG i Matte, Svenska, Engelska, Spanska och Fysik. Men jag fick ett VG på hörförståelsen i spanska [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSoppa:

Slutade med att få MVG i Matte, Svenska, Engelska, Spanska och Fysik. Men jag fick ett VG på hörförståelsen i spanska

Oj så du fick alla MVG på nationella? :O


   
SvaraCitera

mandew:

3. Om du fick samma reslutat på de nationella proven som de vanliga proven.

Fotografiskt minne osv.


   
SvaraCitera

2 typ.
anledningen är att jag på vanliga prov oftast brukar skriva långa utlägg när jag inte kan någon fråga - ofta om helt random saker.
öhm, typ; vad är en cell? jo, du förstår. Om man tänker på evulotionen så ser man snabbt att cellen har en viktig betydelse. blablablablabla
och då har jag haft sjukt konstiga lärare som godkänt det haha.
(allt började med att jag drev en gång när jag inte kunde svaret - fick mvg på frågan och såg att det definitivt lönade sig så jag fortsatte hah)

på nationella gick det inte att göra så.. hehe. Men jag lyckades ändå hyfsat.

Undantaget är spanska där jag fick mvg+ på alla delar (hur fan kan man ens få det?) till skillnad från mitt mvg i vanliga fall. Iofs samma sak ändå men men.


   
SvaraCitera

mandew:

2. Om du får LITE bättre resultat i vanliga fall.

fick mvg på alla nationella prov, och jag hade mvg i eng, sv, sp och ma, men inte no. det gjorde så jag fick mvg i no [y]
Jag presterar bättre när man inte kan plugga, jag orkar inte plugga men har det i bakhuvudet, liksom 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stenmjuk:

2 typ.
anledningen är att jag på vanliga prov oftast brukar skriva långa utlägg när jag inte kan någon fråga - ofta om helt random saker.
öhm, typ; vad är en cell? jo, du förstår. Om man tänker på evulotionen så ser man snabbt att cellen har en viktig betydelse. blablablablabla

Jaa haha jag känner igen mig 😀 Eller om jag inte riktigt förstår exakt hur jag ska formelera mitt svar då jag kan frågan skriver jag aldelles för mkt och luddigt och får ett sämre betyg xD


   
SvaraCitera