Aviseringar
Rensa alla

Bästa 24/7 staden?


Ämnesstartare

Vilken stad är bäst när det gäller saker som har öppet 24/7? Vill till en stad där restauranger, affärer, klubbar, nöjesfält, kisosker museer, eller så mycket som möjligt har öppet hela tiden!

Någon som har några förslag?:)


   
Citera

I Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

I Sverige?

Vart som helst i världen:)


   
SvaraCitera

hixaren:

Vart som helst i världen:)

Aha.. ingen aning! Vild gissning: New York. Brukar ju kallas staden som aldrig sover. Har väll tillräckligt med nattugglor för att ekonomin ska gå runt för nattöppna affärer och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

New York. Brukar ju kallas staden som aldrig sover.

Jo, det är ju sant...frågan är hur mycket det stämmer överens med verkligheten:P Ska kolla upp detta:)


   
SvaraCitera

hixaren:

Jo, det är ju sant...frågan är hur mycket det stämmer överens med verkligheten:P Ska kolla upp detta:)

Tror det stämmer. Bor ju lika mycket folk i staden som i hela Sverige [crazy] Varför undrar du? Vill du flytta till ett sådant ställe?


   
SvaraCitera

Alla anglo-saxiska länder jag varit i har haft 24/7 konsumtionsmönster i t.om. relativt små städer.

Men Los Angeles, New York, London och Dublin är några jag vet utifrån erfarenhet.


   
SvaraCitera

Skulle gissa att en del gigantstäder i öst som typ Bangkok och Kuala Lumpur passar in här också.


   
SvaraCitera

Hatar att hela Sverige dör runt tre på natten.


   
SvaraCitera

Nachac:

Hatar att hela Sverige dör runt tre på natten.

min dörr är alltid öppen för dig[wink][wink]


   
SvaraCitera

tokyo


   
SvaraCitera

Tokyo känns som den enda klockrena garantin.


   
SvaraCitera

Hong Kong


   
SvaraCitera

Närmast häromkring jag kan komma på är Hamburg. Där upplever i alla fall jag att man har att göra dygnet runt. Reeperbahn är fint!

Sen kan det kanske inte jämföras med Tokyo och New York och såna där städer. Men dit kan man ju inte direkt cykla!


   
SvaraCitera

Belgrad.


   
SvaraCitera