Aviseringar
Rensa alla

Bästa abonnemang till iPhone 3G?


Ämnesstartare

iosib:

är dock väldigt förtjust i multitouch. jag gillar verkligen användarvänligheten i iphone, prestandan är inte min främsta prioritet.

multitouch är för amerikaner och annat löst folk, köp finskt! minns vinterkriget [mad]

ah, och just det, det skrivs stört mycket apps till s60, 5800 använder dock version 5, vilken är väldigt ny. när det varit ute i något år så kommer det finnas störda mängder programvara till den också, som det är nu så är man till viss del fast med halvkompatibel v3-programvara (vet inte vad som hände med v4, antar att de sket i den versionen eller nåt), som visserligen funkar, men inte perfekt, eller javagrejer, som även de funkar, men drar lite mer kraft av mobilen, eller hur det nu är. jag lider dock aldrig direkt av lagg eller dylikt.

och så vill jag minnas att kameran är redigt mycket bättre, också, och med en überapp som finns att dra ner gratis så dubblar ledblixten som ficklampa, bra grejer när du är ute och jagar sverigedemokrater och inte orkar dra med dig en stor maglite! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

och så vill jag minnas att kameran är redigt mycket bättre, också

jo, jag vet att det finns många fördelar med att använda nokia jämfört med apple, precis som det finns med att använda linux framför unix. dock så är användarvänligheten som sagt det viktigaste, plus att jag aldrig använder kameror.

fast oavsett vilket så kommer det hela sluta med att jag inser att jag inte har råd och fortsätter att använda min sony ericsson-mobil som startar om varje gång man försöker öppna ett meddelande samtidigt som man har musikspelaren på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jo, jag vet att det finns många fördelar med att använda nokia jämfört med apple, precis som det finns med att använda linux framför unix. dock så är användarvänligheten som sagt det viktigaste, plus att jag aldrig använder kameror.

användarvänlighet är för fjollor, det är mycket tuffare med scififunktioner från framtiden. för att inte nämna att s60 (som jag förstått det) är mycket bättre på att låta tredjepartsprogramvara komma åt hårdvaran i mobilen direkt, vilket iphonen ska göra rätt så begränsat. och enligt vad jag upplevt så är 5800 väldigt bra på detta, då jag exempelvis kunde i princip starta min vackra, fina, högteknologiska 5800 (notera den subtila propagandan), ladda ner google maps direkt från mobilen, installera (gjort på ett par sekunder), sätta igång det och utan något jävla tjafs om något alls så kopplade det upp mot internet och gps-mottagaren, började ladda ner kartor i realtid, och jag har inte ens behövt röra några inställningar. fantastiskt!

ah, och den är cp-mycket billigare, också. och apple är fan fienden [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den är väl fortfarande dyrare än en ps3[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag har aldrig låtsats som att jag har det svårt. läs min presentation på min sida. bara för att jag ser orättvisorna i vårt samhälle betyder som tur är inte det att jag är en av de stackare som har drabbats.

Känns ganska hycklande att köpa dyra prylar istället för att hjälpa dom som har det svårt med dom pengarna, iaf om man ständigt babblar om sociala orättvisor. Fast det är väl jobbigt när det gäller ens egna pengar att hjälpa andra? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pokémonpojk:

Känns ganska hycklande att köpa dyra prylar istället för att hjälpa dom som har det svårt med dom pengarna, iaf om man ständigt babblar om sociala orättvisor.

förslag på vad jag ska göra? dessutom är de flesta orättvisor i vårt samhälle skapade av det ekonomiska system vi lever i. visst kan man argumentera för att jag borde konsumera så lite som möjligt för att på det viset underminera systemet, men jag är bara en person och ärligt: jag köper typ aldrig något.

Pokémonpojk:

Fast det är väl jobbigt när det gäller ens egna pengar att hjälpa andra?

nej, inte särskilt. dock är mina 1050 kr/månaden inte den bästa utgångspunkten när det gäller bidrag. jag gav en femtedel av mitt barnbidrag till rädda barnen innan, men när jag började gymnasiet hade jag inte längre råd med det. för att ha råd med en iphone kommer jag behöva spara i 6 månader. mobilen jag har nu fungerar inte som den ska ändå.

nu har jag försvarat min tillräckligt. hoppas du är nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morr försöker hitta en bild på en black mage att ha på min t-shirt men hittar ingen tillräckligt stor;@.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

förslag på vad jag ska göra?

Din kamp, dina idéer.

iosib:

nej, inte särskilt. dock är mina 1050 kr/månaden inte den bästa utgångspunkten när det gäller bidrag. jag gav en femtedel av mitt barnbidrag till rädda barnen innan, men när jag började gymnasiet hade jag inte längre råd med det. för att ha råd med en iphone kommer jag behöva spara i 6 månader. mobilen jag har nu fungerar inte som den ska ändå.

nu har jag försvarat min tillräckligt. hoppas du är nöjd.

Såvidare du inte betalar din mat själv eller betalar något hemma ser jag inte hur du inte har råd, det är ju inte så att behöver gå och bowla eller vad du nu sysslar med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

comviq comviq comviq comviq comviq comviq


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pokémonpojk:

Såvidare du inte betalar din mat själv

kläder. jag har växt 10 cm på ett år. att min tjej lever stockholm hjälper ju iofs inte heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pokémonpojk:

Du kan gärna låtsas att du är från någon lägre medelklass, men du lurar ingen. Sluta låtsas att du är nått du inte är, sluta låtsas som du har det svårt.

Jag känner iosib irl och han är då inte nån överklassunge direkt, och att vänstern skulle vara en massa tonårsrevolterande överklassungar är ju bara trams. De jag känner som är aktiva i vänsterrörelser är medelkass och nedåt. Jag t.ex. skulle nog inte direkt klassas som medelklass och en hel del har det sämre än mig. Dessutom brukar många själva ha föräldrar åt vänster så det där med tonårsrevolt är lika mycket bullshit. Möjligtvis att tonårsrevolternade överklassungar går på demonstrationer, men aktiva i rörelserna är de då inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Jag känner iosib irl och han är då inte nån överklassunge direkt, och att vänstern skulle vara en massa tonårsrevolterande överklassungar är ju bara trams.

Om vi tittar tillbaka på Göteborgskravallerna så var fallet så. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

kläder. jag har växt 10 cm på ett år. att min tjej lever stockholm hjälper ju iofs inte heller.

Att din tjej bor i Stockholm spelar väl ingen roll? Att träffa en random brud i Stockholm är ingen nödvändighet för att du skall kunna leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pokémonpojk:

Att träffa en random brud i Stockholm är ingen nödvändighet för att du skall kunna leva.

wow. din cynism äcklar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pokémonpojk:

Om vi tittar tillbaka på Göteborgskravallerna så var fallet så. [wink]

Jag var bara 11 år då så jag kan inte direkt uttala mig. [rolleyes]


   
SvaraCitera