Aviseringar
Rensa alla

Bästa artister/band som du upptäckt i år?


Ämnesstartare

Tjabba tjena! 

Man har ju ofta ett gäng artister/band som är ens favoriter och som man har lyssnat på ett tag, men vilka har du upptäckt i år som är riktigt jävla bra?! Själv har jag hittat ett par stycken som vuxit sig riktigt starka och spelas frekvent!

Vanbot

MitiS

Orden Ogan

Angel Vivaldi


   
Citera
Ämnesstartare

Avsky. Svenskt band som givetvis lirar BM! Ska klura ut några fler... Fan inte hittat mycket i år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Fan inte hittat mycket i år.

Har du hört Istapp?


   
SvaraCitera

circle of oroborus typ fast minns inte om det var i år eller i december annars typ kevin gates


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Har du hört Istapp?

Hepp! Tack för tipset fan, var ju bra ösigt ju 🙂

Kom på en till, IXXI, även dessa från Sverige. Sverige har jävligt bra BM-Metal. Inom underground åtminstone...

Även fast det skiljer sig mot regular BM-sound, så gillar jag dessa snubbar (typ alla från Ondskapt btw)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Texas Hippie Coalition

Dessa herrar är jävligt tuffa inte bara för att man förkortar namnet THC utan också därför att sångaren är tjock & bär cowboyhatt samt att dom spelar en metal(typ) där Waylon Jennings och Skynyrd möter Pantera.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppdaterar mig inte så värst mkt längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Halo Benders är dessutom fusk eftersom Calvin redan varit min baby i över fem år 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matt Corby, otrolig sångröst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bastille


   
SvaraCitera
Demor

Rancid, älskar deras punk-anda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att jag upptäckte både Amaranthe och Icon For Hire i år.


   
SvaraCitera

Echo Lake

This Scarlet Train

Bel Canto

Lush


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Amaranthe

Samma här, de är bra! Jag föredrar andra band i genren men Amaranthe är på topplistan.


   
SvaraCitera