Aviseringar
Rensa alla

Bästa artister/band som du upptäckt i år?


Ämnesstartare

- Razorblade -: Amaranthe är på topplistan

Usch och tvi! Nästan lika illa som Dead By April, med skillnaden att Amaranthe ändå har dugliga musiker (Olof Mörck är en skitbra gitarrist). Aldeles för poppigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Samma här, de är bra! Jag föredrar andra band i genren men Amaranthe är på topplistan.

Inte hittat något band som är särskilt likt faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Angel Vivaldi

Låter bra! Har de ingen sångare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Inte hittat något band som är särskilt likt faktiskt.

Jag tänkte typ genren metal, duett mellan någon kille som sjunger/skriker och tjejen som sjunger renare/mjukare. De är ingen kopia av någon utan kör sin egen stil, men jag associerade lite med band som Epica, Nightwish, After forever m.fl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Låter bra! Har de ingen sångare?

Nope! Är helt instrumentalt. Lyssna även på Polarization om du diggade Angel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Jag tänkte typ genren metal, duett mellan någon kille som sjunger/skriker och tjejen som sjunger renare/mjukare. De är ingen kopia av någon men jag associerade lite med band som Epica, Nightwish, After forever m.fl.

Ja, det påminner mycket om Gothic Metal, men Amaranthe har en mjuk brud, en hård grabb och en mittemellan, vilket gör dem rätt unika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Ja, det påminner mycket om Gothic Metal, men Amaranthe har en mjuk brud, en hård grabb och en mittemellan, vilket gör dem rätt unika.

Jag håller med, de har ett distinkt sound.

Buddah: Nope! Är helt instrumentalt. Lyssna även på Polarization om du diggade Angel!

Jag frågade mig just när det kommer att komma helt intrumentala metalband. Nu fick jag svaret. Blink Jag föredrar faktiskt Angel Vivaldi, mindre electro mer metal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Jag tänkte typ genren metal, duett mellan någon kille som sjunger/skriker och tjejen som sjunger renare/mjukare.

Den kombon är ju inte direkt ny, med en kille som growlar och en tjej som kör rent. Det som är "nytt" är väl snarare att musiken är rätt så P3-vänlig. 

Här har du exempel på ett bra band som också kör det receptet, fast mindre pop. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Den kombon är ju inte direkt ny, med en kille som growlar och en tjej som kör rent. Det som är "nytt" är väl snarare att musiken är rätt så P3-vänlig.

Jo, men Amaranthe har även en kille som kör vanlig röst i duett med tjejen. Jag stör mig lite på det poppiga, det har du rätt i.

Buddah: Här har du exempel på ett bra band som också kör det receptet, fast mindre pop.

Now, that's more my stile! Cool Tack! Tjejen har lite svag röst, men killen sköter det bra och det instrumentala är också bra. Har du fler på lager? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

masquer, tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Now, that's more my stile!  Tack! Tjejen har lite svag röst, men killen sköter det bra och det instrumentala är också bra. Har du fler på lager?

Tycker hennes röst passar bra i kontrast, den skall inte stå ut så mycket. Finns även Unleash The Archers om du vill ha en tjej med lite mer klös i rösten. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: The Archers om du vill ha en tjej med lite mer klös i rösten.Glad

Jag gillar kraft i alla röster, den här var mycket bättre!!! Glad Den här sångerskan var mycket tuffare. Tumme upp Hoppas bara inte alla texter handlar om riddare och sådant för det drar ner en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Unleash The Archers

Löjligt het brud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upptäckte bl a detta band detta år:

Powerwolf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Hoppas bara inte alla texter handlar om riddare och sådant för det drar ner en del.

Är nog lite på det temat, men gör mig inte så mycket för jag lägger typ noll fokus på texten. Så länge det låter bra så får man gärna sjunga om bajs och kiss. Party


   
SvaraCitera