Aviseringar
Rensa alla

Bästa datorspelet 2009! Nu med .exe!


Åtta
Ämnesstartare

Har gjort ett stentufft spel i Python, som jag tycker att ni alla borde prova. Det har helt galet stort återspelsvärde, i och med sin simplicitet. [party]

Här kommer några screenshots! (Uppdaterade i och med v.2)

Image

Image

Installationen är tämligen simpel. Om du kör ett Linux-system har du troligtvis redan Python installerat, och behöver således bara ladda ned spelet, göra det körbart och sedan köra det. Detta kan nog även stämma för Mac OS användare.

Använder du Windows så får du troligtvis ladda ned och installera Python först. Detta görs lämpligast via Pythons hemsida. Efter det så är det bara att köra spelet via pythons kommandorad.

Spelet finns att hämta här:
r​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​o​​​​​c​​​​​​k​​​​​​​​​​​​p​​​​​​​​​​​​​a​​​​​​​​p​​​​​​e​​​​​​​​​​​r​​​​​​​​​s​​​​​​​​​​​​​c​​​i​​​​​​​​​​s​​​​​​​​​​​​​​s​​​​​o​​​​​​​​r​​​​​​​​​s​​​​​​​​​​​​​​-​​​​1​​​​​​​​​​​.​​​​​​​0​​​​​​​​.​​​​​​​​​​​​1​​​​​​​​-​​​​​​​​​1​​​​​​​​​​.​​​​​​​​​​​​​p​​​​y
r​​​​​​​​​​​​​​​​​​​o​​​c​​​​​​k​​​​​​​​​p​​​​​​​​​​​a​​​​​​p​​​​​e​​​​​​​​​r​​​​​​s​​​​​​​​​​​c​​i​​​​​​​​s​​​​​​​​​​​​s​​o​​​​​​r​​​​​​​s​​​​​​​​​​​​-​​​1​​​​​​​​.​​​​​​1​​​​​​​.​​​​​​​​​​0​​​​​​-​​​​​​​​1​​​​​​​.​​​​​​​​​​​p​​y
r​​​​​​​​​​​​​​​o​​​c​​​k​​​​​​​p​​​​​​​​​a​​​​​p​​​​e​​​​​​​r​​​​​s​​​​​​​​​c​​i​​​​​​s​​​​​​​​​​s​​o​​​​r​​​​​​s​​​​​​​​​-​​1​​​​​​.​​​​1​​​​​​​.​​​​​​​1​​​​-​​​​​​1​​​​​​.​​​​​​​​​py
r​​​​​​​​​​​​​o​​​c​​k​​​​​​​p​​​​​​​​a​​​p​​​​e​​​​​​r​​​​s​​​​​​​​c​​i​​​​​s​​​​​​​​​s​​o​​​r​​​​​​s​​​​​​​​​-​​1​​​​​.​​​​1​​​​​​.​​​​​​2​​​​-​​​​​1​​​​​.​​​​​​​​py
r​​​​​​​​​​​​o​​c​​k​​​​​​p​​​​​​​a​​p​​​​e​​​​​r​​​​s​​​​​​c​i​​​​​s​​​​​​​​s​o​​​r​​​​​s​​​​​​​​-​​2​​​​.​​​​0​​​​​.​​​​​0​​​​-​​​​1​​​​.​​​​​​​​py
r​​​​​​​​oc​​k​​p​​​​a​p​​e​​r​​​s​​​​ci​​s​​​​​so​​r​s​​​​​-​2​​.​​0​​​.​​1​​-​1​​​​.​​​​py
r​​​​​​ock​​p​​a​p​​e​r​​​s​​ci​​s​​​​so​​r​s​​​​-2​.​​0​​.​​2​-1​​​​.​py
r​​​​ock​p​​ap​e​r​​s​cis​​​so​rs​​​.py
rockpaperscissors-2.1.1 - NYASTE!
rockpaperscissors-2.1.1 - KOMPILERAD WIND​​OWS-VERSION​! (kommer snart)

Framtida släpp kommer att inkludera:
[*] Fuskkoder (god mode (FIXAT!), unlimited ammo, wallhack etc.)
[*] Nya fanc​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​y​​​​ shad​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​e​​​​​​r​​​​​​​​​​​s​​​​​​​
[*] Längre versionsnummer

CHANGELOG:
1.0.1-1 {
[*] Fixade en newline som var ful.
}
1.1.0-1 {
[*] Lade till godmode.
}
1.1.1-1 {
[*] Bugfix för godmode.
}
1.1.2-1 {
[*] Bugfix för stjärthjärna.
}
2.0.0-1 {
[*] Snigg välkomstskärm
[*] Dynamiskt nivåsystem för såväl datorn som för spelaren.
[*] Flera olika fiender, med möjlighet att själv välja vem man vill utmana.
[*] Online highscore!
[*] Möjlighet att välja namn
[*] Bugfix i massor
}
2.0.1-1 {
[*] Bugfixar
[*] Uppdaterade fraser
}
2.0.2-1 {
[*] Bugfix. Kalle Persson fixade så att spelet inte krashade om man inte skrev någonting när man skulle välja attack.
}
2.1.0-1 {
[*] Lade grunden till ett föremålssystem
[*] Hackade ihop en butik
[*] Ökade svårighetsgraden en aning, samtidigt som jag gjorde det enklare i början.
[*] Skrev om reglerna samt lade till lite information
[*] Bytte licens till WTFPL
[*] Buggfixar - en miljon eller två.
}
2.1.1-1 {
[*] Nu krävs ett knapptryck för att avsluta spelet, så att de som spelar Windows-versionen ska kunna kopiera slutkoden och se sina poäng.
}
2.1.1-2 {
[*] Fixade en kompilerad version till Windows till de som inte vill installera Python manuellt.
}


   
Citera
Ämnesetiketter

Åtta:

[*] Längre versionsnummer

AWSOME![chocked]


   
SvaraCitera

Hm, är inte det här reklam, vilket är förbjudet? Vavava? Vad är du för mod? [no-no]


   
SvaraCitera

dåligt dåligt


   
SvaraCitera
Gifted

Men lol. Då bör jag passa på att spamma om mitt paxibubble:
http://www2.math.su.se/~per/files.php?file=Paxibubble [PC][Linux]-PAXINUM.rar

som är ett pusselliknande spel.


   
SvaraCitera

Gör ett textbaserat RPG istället din late jävel.


   
SvaraCitera

Skäms göra reklam för sin egen pappa [sad]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hm, är inte det här reklam, vilket är förbjudet? Vavava? Vad är du för mod? [no-no]

Tror du att jag skulle göra någonting sådant, va? [no-no] In the words of Alexander Danling himself (eller okej, Mawns, men Alex gick med på det i alla fall [blush]):
"länkar eller tips räknas inte som reklam, såvida länkarna inte gynnar en själv och/eller spammas i alla trådar som har med ämnet att göra."

Har du sett mig ta betalt för mitt superspel eller? [no-no]

Homunculi:

Gör ett textbaserat RPG istället din late jävel.

Men vet du hur mycket jobb det är eller? [sad] Nej, jag hade istället tänkt implementera multiplayer via nätverk. Det verkar viktigare och roligare! [party]

GHurt:

Skäms göra reklam för sin egen pappa [sad]

"Pappa"? Ursäkta? [shake]


   
SvaraCitera

Åtta:

Har du sett mig ta betalt för mitt superspel eller? [no-no]

Okej då. Men ändå! [mad]


   
SvaraCitera

Åtta:

[*] Fuskkoder (god mode, unlimited ammo, wallhack etc.)

Hojta till när du fixat god mode!


   
SvaraCitera

Åtta:

"Pappa"? Ursäkta? [shake]

KÄnner du inte din egen pappa? [shake]


   
SvaraCitera

ser tråkigt svårt ut [n]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Buddah:

Hojta till när du fixat god mode!

Vincenco:

ser tråkigt svårt ut [n]

Jag har fixat godmode nu! [y]

GHurt:

KÄnner du inte din egen pappa? [shake]

Jo, det är klart jag känner DeathorGlory, men vad har det med mitt spel att göra? [shake]

EDIT: Buggfix ute nu. Godmode glitchade lite. [blush]


   
SvaraCitera

Jag, Caprutt, har nu i egenskap av professionell recensent spelat och recenserat rockpaperscissors!

Spelupplevelsen förstördes en aning till att börja med på grund av några buggar. Men eftersom spelutvecklaren, Åtta, åtgärdade problemen snabbt kommer detta inte att påverka mitt slutliga betyg på spelet märkvärt.

Grafiken tog mig med storm! Man kan t.ex. välja färg efter humör och smak. Gillar man förslagsvis Matrix finns detta alternativ att välja:
Image
Detta gör spelupplevelsen mycket behaglig!

Att man får välja spelmusik helt själv finner jag väldigt, väldigt bra. Valet av musik kan till och med påverka de beslut man tar under spelets gång. Jag kan tänka mig att Kent kan få spelaren att välja sax oftare än vanligt.

Spelet är inte svårt, utan passar till alla möjliga åldrar och intelligensnivåer. Trots sin enkelhet är spelet ofantligt spännande och kan hålla spelaren fången i timtal! Kommentarerna man får från motspelaren livar upp och roar. Att man kan se hur många procent av omgångarna man vunnit är också en väldigt trevlig funktion, trots att den oftast visar ett resultat som inte är det man hade hoppats på (om man nu inte spelar med godmode).

På minussidan finns:
- Buggar.
Men som tur var åtgärdades dessa mycket fort.
- Inget multiplayer.
Detta finns på utvecklarens to-do-list.
- Ingen ASCII-art.
Hade gjort spelupplevelsen till den bästa någonsin.

På plussidan finns:
+ Valmöjlighet!
Man kan välja färger, musik och svårighetsgrad (med fusk).
+ Passar alla!
+ Priset!
Gratis är alltid gott.
+ Roliga funktioner!
Att man kan se sitt resultat i procent, roande kommentarer, osv.

Betyg:
Image


   
SvaraCitera

Blev tyvärr inte sugen direkt.


   
SvaraCitera