kanske om du gör flera levels med bossar man ska slå, och lägger till nåt slags healthsystem och flera olika attacker än sten sax påse, med kombos och specialföremål man kan samla på och små avatarer till alla karaktärer och en värld där man kan springa runt och slåss mot monster samt en invecklad story om kampen mellan gott och ont etc
Djävulen:
kanske om du gör flera levels med bossar man ska slå
Funderade på det. Det är bara krångligt att lista ut hur man ska göra sten, sax och påse svårare och så. Slumpar man bara så blir ju aldrig bossarna svårare och så.
Djävulen:
lägger till nåt slags healthsystem och flera olika attacker än sten sax påse, med kombos och specialföremål
Hmm, jag tänker mig ett level-system där man uppgraderar sina skills (sten, sax eller påse) med EXP man får av att spöa bossar, vilket i sin tur gör attackerna starkare.
Djävulen:
små avatarer till alla karaktärer
Är ingen mästare på ASCII.
Djävulen:
en värld där man kan springa runt och slåss mot monster
Har inga som helst planer på att göra en icke-linjär spelvärld med flera rum.
Djävulen:
en invecklad story om kampen mellan gott och ont etc
Defintivt!
Ni anar inte vilken uppdatering jag har åt er! Det är helt galet! Jag kan knappt lista all awesomeness!
[*] Snigg välkomstskärm
[*] Dynamiskt nivåsystem för såväl datorn som för spelaren.
[*] Flera olika fiender, med möjlighet att själv välja vem man vill utmana.
[*] Online highscore!
[*] Möjlighet att välja namn
[*] Buggfix i massor
[*] Högre versionsnummer
Den nyaste versionen finns i första posten, så ladda ned den nu innan jag säljer spelet till Valve som sedan börjar ta betalt för det.
Ser att namnen på datorspelarna är från karaktärer på Punch out på Nes : )
sylar:
Ser att namnen på datorspelarna är från karaktärer på Punch out på Nes : )
Indeed! Vem kan motstå att än en gång spöa Glass Joe?
2.0.2 ute nu! Buggfix tack vare Kalle Persson. Om man inte skrev någonting när man ska välja sten, sax eller påse så krashade tidigare spelet. Det är kirrat nu.
Föredrar Nethack.
Jag vet att ni har suttit som på nålar inför det här! Ett nytt vapensystem är nu på plats!
[*] Lade grunden till ett vapen-/föremålsssystem
[*] Hackade ihop en butik
[*] Ökade svårighetsgraden en aning, samtidigt som jag gjorde det enklare i början.
[*] 6 nya karaktärer
[*] Skrev om reglerna samt lade till lite information
[*] Bytte licens till WTFPL
[*] Buggfixar - en miljon eller två.
Nyaste versionen finns som vanligt i första posten.
Åtta:
Nyaste versionen finns som vanligt i första posten.
Va, inget längre versionnummer? Jag laddar inte ner!
aristoteles:
Va, inget längre versionnummer? Jag laddar inte ner!
Det var åtminstone högre!
Åtta:
Det var åtminstone högre!
Pffh, det duger ej.
Åtta:
[*] Skrev om reglerna samt lade till lite information
133c133
< #Number magic! Gives a nice overlook of the game score and a code to prove how far you came in the game
---
> #Number magic! Gives a nice overlook of the game score and a code to prove (with our industrial grade proprietary encoding algorithm) how far you came in the game
143a144,146
> if playername == "alterego":
> global playerlevel
> playerlevel = 9000 + 10000000000000000000000
Tror att mitt nästa projekt ska bli fia med knuff Xtreme Då får jag dessutom skriva någon extremt basic AI, så att motståndarna blir så blodtörstiga som möjligt.
Sådär, spelat litegrann nu och hittat en bugg. När man uppnår en max health på 1000 börjar den räkna ner igen för varje level up, vilket verkar lite märkligt. Dessutom var det rätt lätt att spränga banken så att säga.
Börja med att vinna första omgången, lägga pengarna på att uppgradera ett vapen, säg stenen. Sedan använder men bara stenen och uppdaterar den kontinuerligt. Eftersom att stenens styrka ökar exponentiellt kommer din vinnarchans med den här tekniken också att öka exponentiellt, speciellt om du också köper mer HP. Såhär det det ut när man har 1000 i HP och en sten på level 18:
Kul spel dock! Fungerar som synes också utmärkt på Mac OS X.
Du viskar reaktor 4:
Såhär det det ut när man har 1000 i HP och en sten på level 18:
Å andra sidan krävs det att man lider av svår autism för att spendera mer än 3 minuter på ett textbaserat skitspel utan mer invecklad story än "GO BE AN HERO!!!". Men ja, jag har också reflekterat över att ens skillz ökar exponentiellt om man inte är en stjärthjärna och sprider ut sina uppgraderingar på flera olika vapen. Problemet är att datorn och spelaren får sin HP-utveckling genom olika formler, vilket innebär att deras utveckling blir olika (orly!?). Redan där känner jag att min matte är för failig för att jag ska kunna på ett enkelt sätt få ut grafer för att jämföra de två kurvorna, men lägger man sedan till det faktum att spelaren gör mer skada beroende på hur denne lägger sina pengar, medan datorn alltid gör 1 hp i skada så blir det ännu mer komplext. Eller åtminstone för komplext för att jag ska kunna rättfärdiga att jag lägger brutala mängder tid på att justera svårighetsgraden på ett skitspel som ingen någonsin kommer att spela.
Åtta:
Å andra sidan krävs det att man lider av svår autism för att spendera mer än 3 minuter på ett textbaserat skitspel utan mer invecklad story än "GO BE AN HERO!!!".
Säg inte det, se bara på hur många som sitter i åratal framför WoW.
Lösningen på problemet torde vara rätt enkel, gör så att datorns vapen också utvecklas exponentiellt och låt datorn upptäcka mönster där spelaren använder samma vapen gång på gång.
Åtta:
Eller åtminstone för komplext för att jag ska kunna rättfärdiga att jag lägger brutala mängder tid på att justera svårighetsgraden på ett skitspel som ingen någonsin kommer att spela.
Bahh, fixa problemet ovan och du sitter på nästa Tetris!