Aviseringar
Rensa alla

Bästa filmen som Ingmar Bergman har regisserat?


Smilen
Ämnesstartare

Persona kände jag att det var en mycket stämningsfull film. Jag kan inte uttala mig om Persona var bäst. Tipsa på. 


   
Citera

Vet inte vem människan är...


   
SvaraCitera

Jag tror att smultronstället ska vara väldigt bra. Hela filmen finns i perfekt kvalitet här:


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

ceka92:
Jag tror att smultronstället ska vara väldigt bra

Vart kan jag se den på nätet? 


   
SvaraCitera

Smilen:

Vart kan jag se den på nätet? 

ceka92


   
SvaraCitera

ceka92:
Jag tror att smultronstället ska vara väldigt bra. Hela filmen finns i perfekt kvalitet här:

blev att ja fastnade framför den nu 🙁 


   
SvaraCitera

Little Richard: blev att ja fastnade framför den nu 🙁

jag också, haha. =) alla borde kolla.


   
SvaraCitera

det sjunde inseglet eller vafan det nu heter. Pappa tvingade mig att se den när jag vr typ 10. Dog. 


   
SvaraCitera

Höstsonaten... där har du två Bergman, Ingmar och Ingrid. 

Vargtimmen icke att förglömma... Sveriges enda skräckfilm värd namnet, mest pga generell obehaglig surrealistisk stämning och scenen när Erland Josephson börjar gå upp för väggen och ställer sig i taket och gråter... 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

ekivok ekvilibrist:
Höstsonaten... där har du två Bergman, Ingmar och Ingrid. 

Vargtimmen icke att förglömma... Sveriges enda skräckfilm värd namnet, mest pga generell obehaglig surrealistisk stämning och scenen när Erland Josephson börjar gå upp för väggen och ställer sig i taket och gråter... 

Jävla hipster... förlåt "pretto" 


   
SvaraCitera

PMR: Jävla hipster... förlåt "pretto"

Ibland är det bra att vara pretto, t.ex. när någon frågar om vilken Bergmans bästa film är.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Persona är fortfarande bäst av de jag har sett. Alla filmerna jag sett med Bergman har varit väldigt bra dock, men Persona är snäppet bättre.


   
SvaraCitera