Aviseringar
Rensa alla

Bästa hamburgaren bic mac eller max ost hamburgare ?


Ämnesstartare

Jag har alltid handlat på mac donalds. Det är mitt favorit ställe att gå till när jag är sugen på att ta en hamburgare. Big mac är verkligen inte någon vanlig skräp burgare... det är den godaste och bästa hamburgaren jag vet och så har det alltid varit. Det står även i deras reklam att man ska äta av deras mat och att jag älskar det. Men idag kom det upp en förvirrande nyhet. Jag såg en skylt där det stod Max - Sveriges Godaste Hamburgare. Då tänkte jag Vad Tusan? Är det här verkligen sant? Jag har ju alltid tyckt att mac donalds hamburgare är godast, men helt plötsligt ska jag ändra mig och tycka att Max Ost Hamburgare är Sveriges godaste hamburgare. Så nu undrar jag bara ifall det är någon mer som har fått se denna skylten? Att Max skulle vara godare? Isf undrar jag om det alltid har varit så eller om det har blivit en ändring nyligen? Jag vill inte ha missat den godaste hamburgaren och haft fel, men varför skulle de luras....?[mad]


   
Citera
Ämnesstartare

Har nog bara ätit på Max typ en gång. Det var äckligt, de har frön på bröden. [sad]


   
SvaraCitera

Ingen av dem är god.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr du ska prova


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BKs är godast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är att ost hamburgaren kostar bara 10kr så jag vet direkt att den är äcklig. Men skylten??


   
SvaraCitera

ennie:

Men skylten??

Nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har max också ostburgare för 10 kr


   
SvaraCitera

Testa?

Max har godast burgare, McDonald's har godast strips och Frasses har godast stripskrydda. Burger King finns inte där jag bor, men de sägs vara bäst på allt.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Artie:

har max också ostburgare för 10 kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Jag såg en skylt där det stod Max - Sveriges Godaste Hamburgare. Då tänkte jag Vad Tusan?

XD


   
SvaraCitera
Bakric

Nu ska vi ha en lektion i retorik och hur man ska verka övertygande:

isola:

Har nog bara ätit på Max typ en gång. Det var äckligt, de har frön på bröden.

Det här är objektivt och någorlunda utförligt beskrivet, men inte tillräckligt.

Dubbeltänk:

Ingen av dem är god.

Det här är subjektivt och allt för kortfattat.

stephsnipple:

Burger King sägs vara bäst på allt.

Det här är ett utomordentligt påstående som ej kan påstås vara felaktigt då det dels är empiriskt bevisat korrekt samt bara ett påstående om ett rykte (ett mycket välgrundat sådant) [cool]


   
SvaraCitera

McDonalds är skräp
MAX är ganska gott
Burger King är dyrt
Hemlagat är mumsigast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

har max också ostburgare för 10 kr

Vissa max-restauranger har, andra inte


   
SvaraCitera

Alla börjare på max är bättre än alla donkens börjare [rolleyes]

Är ju ingen liten klyfta i kvalitet mellan de två kedjorna hehe


   
SvaraCitera