Aviseringar
Rensa alla

Bästa hörlurarna


Ämnesstartare

Desperat efter nya hörlurar.
Vilka är dom bästa med bäst ljud och med mic, gärna under 600 kr???


   
Citera
Ämnesstartare

med mikrofon lär du inte hitta några överdrivet vettiga under 600. köp separat mikrofon istället.

http://www.thomann.de/se/superlux_hd681.htm

där är i alla fall ett par som lätt är i klass med allt annat under 600 spänn som jag någonsin testat. kanske inte bättre än det bästa under 600, men definitivt inte nämnvärt sämre, och de är sjukt billiga. köp tre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apples är schysta. Antar att du ska ha till Iphone eller något liknande?

Till skillnad från ovanstående länk så är ju apple lite diskreta osv. Annars så har Sony en hel del skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Vilka är dom bästa med bäst ljud och med mic, gärna under 600 kr???

Jag använder dessa
Har dock haft problem med mikrofonen och vet inte hur den ska fixas, tror att det är min dator som inte gillar dem snarare än att den inte funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Till skillnad från ovanstående länk så är ju apple lite diskreta osv. Annars så har Sony en hel del skulle jag tro.

letar man efter ett par hörlurar med mic så ska man ha dem till spelande. annars uttrycker man sig rätt illa när man formulerar sig på det viset.

ah, och just det: datorer och it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

letar man efter ett par hörlurar med mic så ska man ha dem till spelande. annars uttrycker man sig rätt illa när man formulerar sig på det viset.

ah, och just det: datorer och it.

Jag tänker väl främst ha det till datorn men sen också till iphonen,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Jag använder dessa
Har dock haft problem med mikrofonen och vet inte hur den ska fixas, tror att det är min dator som inte gillar dem snarare än att den inte funkar.

Är det bra ljud???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Jag tänker väl främst ha det till datorn men sen också till iphonen,

rekommenderar starkt två olika par, om du inte gillar att springa runt med extremt skrymmande hörlurar. detta dels av anledningen att hörlurar med vettigt ljud och komfort har en tendens att vara rätt stora, och dels att de har en tendens att vara öppna, dvs läcka en del ljud. vanligtvis inte en bra sak om man är bland folk.

detta sagt, köp de jag länkade till för stationärt bruk. jag har testat rätt många hörlurar i rätt höga prisklasser, av de vars ljud jag gillar så finns det inga som är så pass kompakta att de är praktiska att gå och dra på för mobilt bruk, och det finns definitivt inga som är lika prisvärda som de jag länkade till ovan. jag har ett par i dagsläget, överväger seriöst att köpa 3-4 till, bara för att ha som reserv. så sjukt billiga hörlurar ska inte låta bra, men de låter rätt jävla bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Är det bra ljud???

För mig är det riktigt bra, hör riktigt bra vid låg volym t.ex (hatar att ha på hög volym och spränga ljudet inuti lurarna + öronen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

och det finns definitivt inga som är lika prisvärda som de jag länkade till ovan. jag har ett par i dagsläget, överväger seriöst att köpa 3-4 till, bara för att ha som reserv. så sjukt billiga hörlurar ska inte låta bra

Det headsetet som föjer med till iphone är inte bra direkt, det läcker ut och är dåligt ljud så jag får väl ta och köpa ett par till dom med. Men jag ska försöka lyda dina råd! Tack så mycket för hjälpen 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Det headsetet som föjer med till iphone är inte bra direkt, det läcker ut och är dåligt ljud så jag får väl ta och köpa ett par till dom med. Men jag ska försöka lyda dina råd! Tack så mycket för hjälpen 😀

har inte några vettiga tips för mindre grejer, använder inear-lurar själv, men har inte testat runt särskilt mycket. tycker överlag att sådana är ljusår bättre än snäckor, men det är väl en smaksak, antar jag. det gäller också att hitta ett par som sitter bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beats by dr dre


   
SvaraCitera

patrick bateman:

beats by dr dre

Om man vill lägga ut 50% extra av vad lurarna egentligen kostar på märket så visst[wink] Annars finns Koss Porta Pro som ger ett gudomligt ljud för bara ca 300 spänn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lurar rent allmänt - Sennheiser och Koss. Satsa på ett par bra lurar och köp sedan en bra mikrofon separat. De som tillverkar bra lurar satsar inte nämnvärt mycket på att bygga lurar med mikrofon, tyvärr. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

De som tillverkar bra lurar satsar inte nämnvärt mycket på att bygga lurar med mikrofon, tyvärr. [sad]

Ja, det är nog som du säger att jag får köpa en mic separat sen och det gör ju inte så mkt eftersom dom som mest kostar typ 100 kr 🙂


   
SvaraCitera