Aviseringar
Rensa alla

Bästa in-ear hörlurarna?


Ämnesstartare

Buddah:

Samma här, kör med Sennheiser CX300-II - kanonljud!

Okej mybad, det var Sennheiser som gjorde dem jag köpte för några dagar sen. Lite fel ute var jag. Jag tycker inte riktigt basen är fet i dem.. Men ljudet är fan klart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finnen:

alternativt ett headset,

http://www.webhallen.com/prod.php?id=74987
http://www.webhallen.com/prod.php?id=88416

Dem här 2 är dem bästa jag haft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Vilken jävla humor...

haha i know bästa humorn![cute]


   
SvaraCitera

Det finns inga bra! Alla går sönder efter 2 månader. [mad] Jag är uppe i mitt sjätte par nu. Det enda som är bra med att dom går sönder så fort är att man kan få nya om man sparar kvittot...

fallenintoyou:

Jag gillar creative bättre är koss men de hörlurar jag har nu är koss. Använder inte "in ear" för tenderar att få migrän av det, och min morsa har tinnitus så jag vill inte ha det jag också, hört att risken är större med in-ear hörlurar.

Jag har också tinnitus men jag tycker att in-ear snarare är bättre än annat. Det stänger ute ljud så man behöver inte ha lika hög volym för att överrösta och en del är även buller reducerande. Så, hellre in-ear om man är rädd om hörseln än annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tsssk, vad är det för fel på människor? Jag lyssnar på musik 1 timme per dag(med låg volym, är rädd om öronen) och har haft mina sony ericsson hörlurar i 8 månader... [crazy]

Till alla er som förstör era hörlurar: [no-no]


   
SvaraCitera

ööörkarn:

hellre in-ear om man är rädd om hörseln än annat.

Det är väl inte logiskt att in-ear skulle vara mer skonsamma mot hörseln?
Skillnaden är att dom kommer närmare trumhinnan och är därmed farligare?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Skillnaden är att dom kommer närmare trumhinnan och är därmed farligare?

Tror att in-ear inte behöver ha lika hög volym för att höras lika bra då dom isolerar lite från ljud från utsidan.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Tror att in-ear inte behöver ha lika hög volym för att höras lika bra då dom isolerar lite från ljud från utsidan.

Men heltäckade lurar bör väl isolera bättre? Hel täckande behöver såklart högre uteffekt, vilket skulle betyda att du har i princip samma effekt på trumhinnan, så det borde vara saksamma.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Men heltäckade lurar bör väl isolera bättre? Hel täckande behöver såklart högre uteffekt, vilket skulle betyda att du har i princip samma effekt på trumhinnan, så det borde vara saksamma.

Jag vet inte faktist. Det beror nog lite på vad man köper och vad man har för musikvanor osv. Är inget lätt fall att generalisera i.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Jag vet inte faktist. Det beror nog lite på vad man köper och vad man har för musikvanor osv. Är inget lätt fall att generalisera i.

Nej beror såklart på vad och hur man spelar, Men det låter inte som att det skulle vara hälsosammare att flytta ljudkällan närmare trumhinnan.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det är väl inte logiskt att in-ear skulle vara mer skonsamma mot hörseln?
Skillnaden är att dom kommer närmare trumhinnan och är därmed farligare?

Jo det funkar för mig. Sen jag började med in-ear har inte min tinnitus förvärrats. Just för att man kunnat sänka volymen. Man kan liksom ha låg volym om man vill och ändå inte störas av bakgrunden.

Feta lurar har då inte funkat bra för min del. DET är inte bra för öronen, åtminstone inte mina.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Feta lurar har då inte funkat bra för min del. DET är inte bra för öronen, åtminstone inte mina.

Ja vi är alla olika, men det beror ju visserligen på vad det är förlurar, dåliga lurar isolerar inte.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ja vi är alla olika, men det beror ju visserligen på vad det är förlurar, dåliga lurar isolerar inte.

Dom jag har nu är av märket Koss. Och hittils har dom isolerat bäst. Frågan är bara om dom håller... *spottar på expert*


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Dom jag har nu är av märket Koss.

Jo koss ska vara helt ok, jag klarar dock inte av inear-prylar, fördrar riktiga lurar


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jo koss ska vara helt ok

Bra! [smile] En fördel med att skitlurar går sönder är att man kan plocka ut nya, bättre, och dyrare utan att betala för det.


   
SvaraCitera