Aviseringar
Rensa alla

Bästa kampsporten, och varför??


Ämnesstartare

Nämn den bästa kampsporten enligt er och berätta varför

Själv går jag på Sin Moo Hapkido och har gått på Capoeira[bigsmile]


   
Citera

MMA lär ju vara bäst eftersom det är en blandning av alla. I övrigt beror det väl på vad man vill vara bra på och vad man ska ha det till. Vissa är ju bra för att försvara sig om du t.ex. blir anfallen, medan andra är bra om du ska överfalla någon. Vissa är helt värdelösa utanför tävlingarna, osv.

Jag tränar själv nån slags blandning mellan kick- och thaiboxning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Jag tränar själv nån slags blandning mellan kick- och thaiboxning

aha coolt[bigsmile]


   
SvaraCitera

janina96:

aha coolt[bigsmile]

Det är skoj. 🙂

Har tidigare tränat karate (minns inte vad stilen hette, finns ju olika) och vanlig boxning, men ingen av dem var lika kul. Karaten var mest olika stances och sånt, och vanlig boxning kände som att man inte utnyttjade hela kroppen.


   
SvaraCitera

Definiera "bästa". Det är inte stilen som är bra, det är utövaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thaiboxning såklart! [love]
Det är så jäkla kul, bra träning och det är ganska basic.


   
SvaraCitera

Vet inte, har bara provat Wado Ryu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Definiera "bästa". Det är inte stilen som är bra, det är utövaren.

ok men den bästa för dig som person, jag hade det jätte jobbigt med capoeira men med Hapkidon går det bra med och så tycker jag att det är roligare.


   
SvaraCitera

Görlåt, tillägg: det finns givetvis jävla tomtestilar också, men om vi tar bland de stora, erkända, så är det utövaren som gör sig själv bra, inte stilen.


   
SvaraCitera

janina96:

ok men den bästa för dig som person, jag hade det jätte jobbigt med capoeira men med Hapkidon går det bra med och så tycker jag att det är roligare.

Jag har tränat kyokushin sedan 2003 och kan inte tänka mig att byta ifrån det. Jag ogillar liggande fighting, så då är det egentligen bara thaiboxing som blir ett verkligt alternativ om jag skulle byta (har tärnat det en termin + lite då och då). Men då jag föredrar att köra utan handskar, även om jag emellanåt saknar slag i ansiktet, så lär jag stanna här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Görlåt, tillägg: det finns givetvis jävla tomtestilar också, men om vi tar bland de stora, erkända, så är det utövaren som gör sig själv bra, inte stilen.

måste erkänna att du har rätt där, vilken kampsport trännar du?


   
SvaraCitera

MMA är jävligt nice.
Det bara är det [love]


   
SvaraCitera

Wushu - pga. coolt som fan!


   
SvaraCitera

Budolicious:

Definiera "bästa". Det är inte stilen som är bra, det är utövaren

Budolicious:

det finns givetvis jävla tomtestilar också, men om vi tar bland de stora, erkända, så är det utövaren som gör sig själv bra, inte stilen.

That gånger tusen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Wushu - pga. coolt som fan!

mm hört om det


   
SvaraCitera