Aviseringar
Rensa alla

Bästa låten/låtarna genom tiderna? (kategori: [b]Klassisk rock[/b])


superflat:

De förtjänar inte att kallas för rock. 80-talet var fyllt av noobs som var pengakåta och saknade kreativitet.

Om du älskar musik så kan du fan i mig inte tycka så, tänk på alla band som slog igenom under 80-talet..[confused]

superflat:

Visste du att Slash stal ett riff från Stones platta Exile on Main Street och gav det vidare till Michael Jacksson som använde det i sin låt Black and White?

nej, jag tror inte att han har gjort det heller, det är bara nollor som själ grejer, alla musiker anklagar andra musiker för att sno deras riff/melodier. se bara på Coldplay's Viva La Vida, dom har fått ett antal stämmingar, men jag tror inte dom har snott, det är bara en slump/sammaträffningar som det händer, det är en liten värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

Om du älskar musik så kan du fan i mig inte tycka så, tänk på alla band som slog igenom under 80-talet..

Ja, och jag gillar inte 80-talets rock alls. De band som utvecklades under den tiden handlade bara image och yta. Hela den där Desmond Child vågen resulterade några av rockhistoriens mest patetiska resultat (Bon Jovi, Kiss etc) och kan omöjligt konkurera med mästerliga band som Led Zeppelin eller Pink Floyd. Dessa band uppgav ett statement mot samhällets normer med sån elegans och kreativitet, det var helt banbrytande. Det var viktigare än att krossa gitarrer på scen och dylikt.

I princip hela musikscenen gick nerför under slutet av 70-talet då allting tvingades kategoriseras för högre kommersiell framgång = do it for the money = oftast ineffektiva produkter = sämre resultat.

Slashy:

nej, jag tror inte att han har gjort det heller

Tro var du vill då. [zzz]


   
SvaraCitera

superflat:

och kan omöjligt konkurera med mästerliga band som Led Zeppelin eller Pink Floyd. Dessa band uppgav ett statement mot samhällets normer med sån elegans och kreativitet, det var helt banbrytande. Det var viktigare än att krossa gitarrer på scen och dylikt.

It's all about the music, visst Led Zeppelin gjorde bra musik men dom hade ju också en image som dom på 80-talet, hippie kläder, långt hår, det måste du hålla med om! Pink Floyd gjorde dålig musik, overated indeed. Visst jag kan hålla med om glamouren på 80-talet, men det gjordes endå en del bra musik och bra band som Nirvana förddes, btw, Guns N' Roses krossade inte gitarrer på scen och dom gjorde bra musik, kunde spela sina instruement skitbra, därför jag älskar dom <3

superflat:

Tro var du vill då.

ja, Slash ftw <3


   
SvaraCitera

Jethro Tull - My God är riktigt jävla bra också.


   
SvaraCitera

Yndi Halda - Illuminate my Heart, My Darling!

ville haft A Song for Starlit Breaches men den fanns inte på din tub.


   
SvaraCitera

kill_enemy:

Led Zeppelin - Kashmir

samt Rainbow - Stargazer


   
SvaraCitera

Inte riktigt den bästa musiken som jag tycker men..måste ändå vara My generation med The Who. så sjukt bra när dom förstör gitarrerna/trummor på slutet. Men kan också vara california dreaming med The mamas and the papas [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte för att jag skulle kalla det klassisk rock, men det mesta från King Crimson.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken låt som helst på VU - VU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Led Zeppelin - Dazed and Confused är jävligt skön [y]
led zeppelin - dazed and confused (live)


   
SvaraCitera

superflat:

David Bowie - Life on Mars?
David Bowie - Rock n' Roll Suicide

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Noak_

Genesis-Supper's Ready
Jethro Tull-Thick as a Brick Part 1
Caravan-Golf Girl
Grateful Dead-Dark Star
King Crimson-21th Century Schizoid Man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

The Who - Baba O'Riley

!

internet:

Yndi Halda - Illuminate my Heart, My Darling!

det där är ju (sjukt bra) post-rock [shake]


   
SvaraCitera

Noak_:

Jethro Tull-Thick as a Brick Part 1

Jag skulle säga My God. Sjukt mycket känsla i den låten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scorpions[love]


   
SvaraCitera