Aviseringar
Rensa alla

Bästa musikspelare till win 7?


Ämnesstartare

Jag hatar wmp, spotify stödjer inte flac, Foobar-communityt börjar dö ut och winamp är inte heller till belåtelse, är det någon som har några tips på andra spelare?


   
Citera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

är det någon som har några tips på andra spelare?

För ett par år sedan begav jag mig på en quest av astronomiska mått med mål att hitta en tillfredsställande musikspelare. Det gick inte bra.

musikCube var det närmsta jag kom men tyvärr har det stannat totalt i utvecklingen och är nu övergivet open source.

Du kan även testa MediaMonkey.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du kan även testa MediaMonkey.

får testa detta få, diggade foobar förr men utvecklaren var tydligen nazi så de bästa bästa komponentutvecklarna hoppade av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid använt mig av wmp, det fungerar bra för mig, ser ingen anledning att byta, visst är det segt o.s.v. Men inte så pass att jag stör mig på det. [smile]

Tycker VLC fungerar bra också. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Tycker VLC fungerar bra också.

Det är överlägset när det gäller video, annars ingen favorit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

foobar lever 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

foobar lever 🙁

Foobar är dött som jag vet inte vad 🙁 Cw-hooks funkar väl inte i nya uppdateringen så vitt jag vet, vette fan om det ens finns panels UI till det. Och när man ska ladda hem komponenter har det fan krånglat i flera år nu för att själva utvecklandet är så jävla spretigt att ingen har koll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller ja utvecklandet var nog fel ordval. Vette fan vilket ord som passar men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Cw-hooks funkar väl inte i nya uppdateringen så vitt jag vet, vette fan om det ens finns panels UI till det.

Eh, kan kika.

Dan_the_ironman:

Och när man ska ladda hem komponenter har det fan krånglat i flera år nu för att själva utvecklandet är så jävla spretigt att ingen har koll.

Det har jag däremot inte haft problem med alls under de senaste två åren, allt har bara fungerat. 🙁


   
SvaraCitera
Åtta

Jag har helt övergett native musikspelare för Google Music. Men om du inte gillar att lämna över alla dina musikfiler till våra överherrar i Mountain View så skulle jag rekommendera Banshee. Tyvärr vet jag inte hur bra deras Windows-version är. Det står på hemsidan att Windows-versionen är ärkemegaalfa, så jag skulle väl inte förvänta mig så mycket, men Linux-versionen är stabil i alla fall.


   
SvaraCitera

winamp är det enda rätta[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Eh, kan kika.

Tydligen blev de som gjorde foobar sura över hur folk använde cwb-hooks så de tog bort kod som den behövde för att funka, varpå utvecklaren slutade med alla sina komponenter och tog ned dem från internet.

Åtta:

Jag har helt övergett native musikspelare för Google Music.

Jag har 80 gig musik så, eller hur funkar det?

Åtta:

ndera Banshee.

Gillade det när jag körde ubuntu men blev assur över att man inte kunde markera listan och hoppa till den bokstav vars tangent man tryckte ned.

Redbulls:

winamp är det enda rätta

Avast fuckar ur på det, och Avast brukar inte fucka ur i onödan enligt min erfarenhet, dessutom känns det ganska b nu för tiden.


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Jag har 80 gig musik så, eller hur funkar det?

Man laddar upp - tror inte det finns någon maxgräns - och sedan strömmar man. Om du är audiofil skulle jag nog inte rekommendera det, då jag antar att de inte strömmar i 9000kbps.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Avast fuckar ur på det,

Lös det då? Finns väl så du kan lägga in undantag för program o så.

Dan_the_ironman:

anska b nu för tiden.

det fyller väl sin uppgift eller?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om du är audiofil skulle jag nog inte rekommendera det, då jag antar att de inte strömmar i 9000kbps.

Inte direkt, jag tror inte jag kommer höra skillnad på mina vanliga högtalare. Å andra sidan känns det omständigt att behöva ladda upp allt. Finns det app till android hur funkar den?


   
SvaraCitera