Aviseringar
Rensa alla

Bästa övningskörningsbilen


Ämnesstartare

När man övningskör är det ju bäst att köra med en bil som varken är stor är liten, utan ungefär sådär lagom mittimellan-storlek. Vilken bil skulle ni rekommendera?

Själv skulle jag föreslå Ford Focus. Den är inte bara lagom stor, utan är även lätt att köra för nybörjare och har inget krångel.


   
Citera
Ämnesstartare

Golf, Ford Focus.

Sånt är fint.

Fast man ska väl träna med större bilar helst också.


   
SvaraCitera

I våran trafikskola hade vi Toyota Corolla, ganska bra bilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En jänkare! Du kör bara i 30 med en sådan ändå [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvo V50 tycks vara populära bland skolorna.


   
SvaraCitera

både audi a3 och audi quattro är underbara


   
SvaraCitera

En Golf, liten och smidig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baraboom:

Vilken bil skulle ni rekommendera?

Vilken diesel som helst eller en bil med ganska stark motor, eftersom det där inte är så känsligt med dragläget. Åtminstone tror jag detta är bra i början, för efterhand kommer känslan för dragläget naturligt.

Jag ser både för- och nackdelar med att köra mindre bilar, det är lättare att veta var man har dem (särskilt vid backning och parkering) samtidigt som det är nyttigt att kunna manövrera en större bil på samma sätt.

Själv har jag mestadels kört större bilar, hemma har vi en Volvo V70 och på bilskolan körde jag en Citroën C5. Visst, det går ju att köra stora bilar, även om jag föredrar att köra de som är lite mindre, just därför att man har en helt annan koll på dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

745 eller 945 helt klart. stora bilar som inte gör nå om man bular dom... blir ju bara te de bättre. massa bra sikt i dom. lätta att parlera/fickparkera dua bakhjuls driften... helt klart bästa bilarna för övningskörning....


   
SvaraCitera

Audi A3 , funkade fint att köra med. Klar med uppkörningen när hälften var kvar . XD


   
SvaraCitera

Volkswagen Golf har många bilskolor har jag för mig.


   
SvaraCitera

Baraboom:

När man övningskör är det ju bäst att köra med en bil som varken är stor är liten, utan ungefär sådär lagom mittimellan-storlek. Vilken bil skulle ni rekommendera?

Själv skulle jag föreslå Ford Focus. Den är inte bara lagom stor, utan är även lätt att köra för nybörjare och har inget krångel.

Bara för att de hade sånna på din körskola eller ??
Störst är bäst. Är man t.ex ovan förare är det ju bättre med en stor bil så att du inte skadar dig om en olycka skulle inträffa vilket det med stor risk kan göra!


   
SvaraCitera

Irrelevante:

Själv har jag mestadels kört större bilar, hemma har vi en Volvo V70 och på bilskolan körde jag en Citroën C5. Visst, det går ju att köra stora bilar, även om jag föredrar att köra de som är lite mindre, just därför att man har en helt annan koll på dem.

Stora bilar ??
Ja kör Land rover.


   
SvaraCitera

Zaew:

audi quattro

Vad är det för bil? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CRAZYHUNTER:

Stora bilar ??

Volvo V70 räknas till storbilsklassen, Citroën C5 har jag ingen uppgift på, men av dess storlek kan man dra slutsatsen att den rimligen också borde falla under samma kategori.


   
SvaraCitera