Aviseringar
Rensa alla

Bästa övningskörningsbilen


Ämnesstartare

Lada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det ska vara nåt riktigt stort, så man lär sig från början. Lite svårt att hitta jänkare med manuella lådor, som ju krävs för övningskörning, men som sagt, nåt stort.

Ingen större idé att sätta sig i trafikskolans Golf och klara av att hantera den, men står med tasken i brevlådan när man senare tvingas köra nåt större, säg företagets pickup, och inte alls kan köra varken en större bil, eller backa utan bakruta, utan bli tvungen att navigera med sidoackspeglarna.
Det ska vara svårt från början, så blir det lätt sen!


   
SvaraCitera

minutz3:

Volkswagen Golf

Har körskolan jag går på. Väldigt kättkörda bilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ferrari Enzo helt klart


   
SvaraCitera

Irrelevante:

Volvo V70 räknas till storbilsklassen

Ja precis. Hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CRAZYHUNTER:

Bara för att de hade sånna på din körskola eller ??

Ja, de hade sådana på min körskola.

Men jag har kört över 10 olika bilar sen dess. Så döm inte innan du vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag körde en Golf på körskolan, en Nissan Almera hemma och vid uppkörningen körde jag en herrgårdsvagn modell Volvo tror jag. Och på halkbanan körde jag en Citroen vars gas- och bromspedaler entwined på grund av mina stora fötter, vilket blev sjukligt störande.

Bäst av dem var nog hembilen, Almeran [smile]


   
SvaraCitera

Baraboom:

Ja, de hade sådana på min körskola.

Men jag har kört över 10 olika bilar sen dess. Så döm inte innan du vet.

jag brukar oftast dömma "innan jag vet" och den här gången likväl som många andra gånger brukar det falla för min fördel. Jag hade ju rätt så.
För det andra så räknas volvo v70 till mellanbilsklassen.
t.ex peugeot 206 och golf räknas till småbilsklassen.
sen har vi ju xc90 och nissan terrano och diverse andra suvar och pickuper och fullvuxna jeepar, de därimot räknas till storbilsklassen.
// CH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har kört Ranault Clio, Ford Mondeo & Volvo C30. Volvon är den jag skulle rekomendera...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min fars Ferrari Enzo funkar för mig [y]


   
SvaraCitera

Volvo 740-940 kombi är perfekt. (Inte för att jag gillar dom speciellt för annat än deras bakhjulsdrift, men det kommer sen när man kan köra bra normalt=P ).
Dom är lättkörda och stora men man ser ganska bra runtom. Jag har alltid kört kombi när jag övningskörde och det är bra för sen kan man köra bilar i alla storleksklasser. Sen så är man inte särskillt rädd för att paja nåt på en gammal volvo för det finns delar i varenda dike eller på Biltema.
Själv körde jag en Ford Mondeo kombi års -03 med 2,0L bensinmotorn. Mycket bra bil att börja med. Svår koppling (lär man sig den så får man aldrig motorstopp vad man än kör sen) annars riktigt bra familjebil (har bilat ner till Spanien med den så "I would know"). Även Top Gear gillar den[cool]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag tror vi kör Skoda Octavia på min körskola.. den funkar..


   
SvaraCitera

en gul bil skulle jag vilja påstå.


   
SvaraCitera

bratmobile:

en gul bil skulle jag vilja påstå.

haha [love][bigsmile]


   
SvaraCitera

Robbin:

haha

det är så jag tar mig fram på vägarna och det funkar ypperligt [no-no]


   
SvaraCitera