Aviseringar
Rensa alla

Bästa p-pillrerna


potatisbulle:

Samma effekt. funkar likadant. [confused]

ja.
förutom att p-piller gör att hormonnivån åker bergodalbana, lättare att t.ex bli deprimerad, må illa, gå upp i vikt, få instabilt humör etc med p-piller[smile]


   
SvaraCitera

skulle gissa på individuellt men vad vet jag


   
SvaraCitera

Jag bara gick dit, sa att jag ville ha p-piller, hon ställde massa frågor o grejer o så fick jag ett recept... Det var inte så att jag spanade in utbudet innan direkt 😛 men jag är nöjd med mina, Trionetta 28, men å andra sidan har jag inga att jämföra med 😛 eller jo, Triregol testade jag ett tag för att de var typ likadana fast billigare... men jag blev irriterad på utseendet på deras karta och bytte tillbaks 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog bättre att du går till en UM och låter de avgöra vilka som passar dig bäst. Det är som sagt väldigt individuellt.

Samma sak gäller valet av preventivmedel. För en del fungerar ett preventivmedel alldeles utmärkt, och för andra inte. Hur det fungerar för dig vet du inte förens du har testat det själv. [y]


   
SvaraCitera

fcklucy:

ja.
förutom att p-piller gör att hormonnivån åker bergodalbana, lättare att t.ex bli deprimerad, må illa, gå upp i vikt, få instabilt humör etc med p-piller

Kan man ju göra ändå


   
SvaraCitera

potatisbulle:

Kan man ju göra ändå

såvitt jag vet är det bara p-pillret som får horomonivån att gå upp och ned såpass mycket och det är inte särskilt hälsosamt[smile]

biverkningarna är lättare att få med piller och visa sig vara starkare med piller också. men sen är det ju individuellt också.


   
SvaraCitera

snuffe:

tänkte höra om vilk ap-piller ni rekomenderar

Jag använder Neovletta och har inte några jobbiga biverkningar över huvud taget. Neovletta brukar vara den sorten de flesta får börja att testa, eftersom den fungerar bra på många.

potatisbulle:

Samma effekt. funkar likadant. [confused]

Nej, är lägre hormondos i t.ex. p-plåster. Man får även en mycket jämnare hormondos. Vissa reagerar väldigt starkt på hormondosen i p-piller och kan b.la. må väldigt psykiskt dåligt av dem. I och med lägre hormondos är chansen betydligt mycket lägre att man får såna biverkningar, och de flesta mår mycket bättre av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir bara så rädd när jag läser om biverkningarna för de olika preventinmedlerna.. borde man bli det?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera