Aviseringar
Rensa alla

Bästa preventivmedlet?


XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vem tror du att du är? Lär dig din plats, kvinna! [mad]

Tala inte till mig på det där sättet unge man!
annars ringer jag polisen och anmäler dig för brott mot kvinnofridslagen!
(betyder det att kvinnor är fridlysta btw?)


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

P-piller (Du röstade på detta alternativ)

mini-piller då. Inga sådana där saker som ger blodproppar i, mensen kan försvinna helt.

Nagativt: Vissa har jättelång mens i början, jag fick mensvärk av mini-piller.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men liksom, tänk om det lossnar? Eller sitter det som fastsvetsat? [tard]

det sitter fast, har mitt på låret och där har det aldrig någonsin lossnat. är bara att kika någon gång under dagen att det sitter som det ska bara[y]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

och biverkningarna verkar ju vara liknande på både p-piller och p-plåster.

p-piller har ca 1000000 värre biverkningar, det slipper man med p-plåstret eftersom det utsöndrar lite hormon hela tiden i skillnad till p-pillret som man får en hög dos hormoner av på en gång.
Jag t.ex spydde som en gris av p-piller men mår kalasfint med p-plåster[y]
+ mensen och så blir stabil direkt för nästan alla och det är ju bra.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Annat, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

sluta ha sex.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Meh, det verkar så smärtsamt att ta ut den. Jag är mesig. [no-no]

Om du sätter in en p-stav så behöver du inte ta ut den förrän efter tre eller fem år, och det är lååång tid [cute]

Desutom säger i alla fall dom jag känner att det inte gjorde ont alls [y]

Jag gillar min p-stav, den är smidig och man tänker inte ens på den. Den har knappt gett mig några biverkningar, förutom att jag hade en blödningsupphåll på minst ett år, och mycket sällan har blödningar för övrigt [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Annat, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

Detta "plagg" försvårar graviditet.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

(betyder det att kvinnor är fridlysta btw?)

Ja, du får inte skjuta oss.

Nintendo:

mini-piller då. Inga sådana där saker som ger blodproppar i, mensen kan försvinna helt.

Hm, men jag vet inte om jag kommer komma ihåg att ta varje dag. [sad]

lilasmet:

+ mensen och så blir stabil direkt för nästan alla och det är ju bra.

Ja, det är ju faktiskt väldigt bra. Tycker det verkar jobbigt med oregelbunden. [sad]

mörknäs:

sluta ha sex.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Inte ett alternativ.

[no-no]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

[no-no]

det är ALLTID ett alternativ. du kommer ändå tröttna på sex så småningom, och dö i vetskapen om att du slösat bort timme efter timme med en helt meningslös syssla som ändå inte leder till mer än MÖJLIGEN någon liten skitunge som kommer förstöra ditt liv. och inte ens det, om du menar allvar med tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Jag gillar min p-stav, den är smidig och man tänker inte ens på den. Den har knappt gett mig några biverkningar, förutom att jag hade en blödningsupphåll på minst ett år, och mycket sällan har blödningar för övrigt [smile]

Hm. Mja, okej då. Det verkar ju lite bra och så. Ju mindre mens desto bättre. [zzz]
Men sätter de in det på ungdomsmottagningen?

Insert name here:

Detta "plagg" försvårar graviditet.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

du kommer ändå tröttna på sex så småningom

Mycket möjligt, och när jag tröttnar på det så får jag väl sluta ha det då. Men just nu finner jag sex ganska tilltalande och har inget intresse av att sluta ha det. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hm. Mja, okej då. Det verkar ju lite bra och så. Ju mindre mens desto bättre. [zzz]
Men sätter de in det på ungdomsmottagningen?

Ja, man går dit och säger hej jag vill ha p-stav, och så får du ett recept, så får du gå och hämta ut p-staven och en tid hos um igen då dom sätter in den.

Fast en del (många?) får komplikationer med blödningar också, och blöder jättelänge, fast bara lite.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hm, men jag vet inte om jag kommer komma ihåg att ta varje dag. [sad]

Jag brukar inte komma ihåg det (eh, har inte tagit idag), men ja, jag har inte blivit gravid än [surprised]
Fast ja, eh. Stav kan vara fail, en ytligt bekant till mig gick upp 40 kilo med det [chocked].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Ja, man går dit och säger hej jag vill ha p-stav, och så får du ett recept, så får du gå och hämta ut p-staven och en tid hos um igen då dom sätter in den.

Hur sätter de in den då? Har de en såndär fet läskig spruta eller vad? [sad]

Unexpected:

Fast en del (många?) får komplikationer med blödningar också, och blöder jättelänge, fast bara lite.

Meh. Läskigt.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, du får inte skjuta oss.

Nej, det finns allt för få av er kvar 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast ja, eh. Stav kan vara fail, en ytligt bekant till mig gick upp 40 kilo med det [chocked].

....[tard]
40 kg är en del. Inte för att jag är överfåfäng om min vikt, men... Öh... Jag vill nog inte gå upp 40 kg. [tard]


   
SvaraCitera