Aviseringar
Rensa alla

Bästa sättet att rippa musiken från en videofilm?


Ämnesstartare

Jag har en livekonsert (videofilm) på 2,5 timma i MP4 format och jag víll på enklaste och bästa sätt rippa musiken från denna konsert för att kunna köra i bilen. Helst i FLAC format men 320 kbps MP3 är väl också godkänt.
Naturligtvis går det att rippa videon helt manuellt i ex AUDACITY men någon som vet om något snabbare och smidigare program?


   
Citera

Vilket band/artist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Vilket band/artist?

Har det någon betydelse?   Mycket glad


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Har det någon betydelse?   Mycket glad

Aa 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Aa 🙂

Säg att du är nyfiken så får du svar.   Mycket glad   Mycket glad

Jag älskar gammal boogierock typ gamla Rolling Stones när jag kör bil... i synnerhet när jag kör nattetid.

Jag har två av de bästa konserter de gjorde på 2013 turnén. Dels kompletta konserten från Hyde Park och dels hela kompletta konserten från Glastonbury Festival.
Jävligt häftigt att efter 40 år äntligen få se Keith Richards helt och håller drogfri och nykter. Han spelar som en gud.   Tumme upp


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Säg att du är nyfiken så får du svar.   Mycket glad   Mycket glad

Jag älskar gammal boogierock typ gamla Rolling Stones när jag kör bil... i synnerhet när jag kör nattetid.

Jag har två av de bästa konserter de gjorde på 2013 turnén. Dels kompletta konserten från Hyde Park och dels hela kompletta konserten från Glastonbury Festival.
Jävligt häftigt att efter 40 år äntligen få se Keith Richards helt och håller drogfri och nykter. Han spelar som en gud.   Tumme upp

Vänta är du över 40 år? Boogierock är en trevlig musikstil 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Vänta är du över 40 år?

Nej, men jag är 20 år fyllda.

Marsbrud: Boogierock är en trevlig musikstil 🙂

Jag kallar det boogierock typ gamla Rolling Stones, ZZ Top, Bruce Springsteen m fl.

Här är gamla tomtegubbarna i ZZ Top.  Hjärta  OBS! att de lirar i strumpfötterna.  Mycket glad


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Nej, men jag är 20 år fyllda.

Jag kallar det boogierock typ gamla Rolling Stones, ZZ Top, Bruce Springsteen m fl.

Här är gamla tomtegubbarna i ZZ Top.  Hjärta  OBS! att de lirar i strumpfötterna.  Mycket glad

Var på Brucean i sommras faktist , riktigt trevligt 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborg? Vilken av konserterna såg du?


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:
Göteborg? Vilken av konserterna såg du?

Ullevi den 23 Juli (Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Ullevi den 23 Juli (Y)

Då var vi på samma konsert. Jag var också där 23:e. Här är två korta videofilmer i "skaplig" kvalitet från Ullevi.


BRA KONSERT  Hjärta


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Då var vi på samma konsert. Jag var också där 23:e. Här är två korta videofilmer i "skaplig" kvalitet från Ullevi.


BRA KONSERT  Hjärta

Ja det var den! även om jag oftast inte lyssnar på sådan musik (lyssnar mer på indierock , indirepop och grunge) så var den skit trevlig! Satt på andra läktarn 🙂 ska se om jag kan ladda upp något klipp 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Ja det var den! även om jag oftast inte lyssnar på sådan musik (lyssnar mer på indierock , indirepop och grunge) så var den skit trevlig! Satt på andra läktarn 🙂

Jag lyssnar väl på allt ifrån gammal 60-tals pop typ Beatles och Stones, 70-tals rock typ Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple, Black Sabbath till Rammstein och Metallica. För några veckor sedan såg jag Zara Larsson på en lokal klubb.  Glad


   
SvaraCitera

Nu antar jag att du kör Windows. Du kan använda Microsoft Expression Encoder 4 för att exportera ut ljudspåret. Tyvärr går det bara att få ut i  formatet WMA.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Nu antar jag att du kör Windows. Du kan använda Microsoft Expression Encoder 4 för att exportera ut ljudspåret. Tyvärr går det bara att få ut i formatet WMA.

Tack för tipset. Ja, jag kör stationär dator med Win 7 Sp 1 och dualcore CPU.

Jag har stött på WMA-filer någon gång när jag tankat ner musik. Har liten erfarenhet av filformatet. Är det lossless?
Gjorde en sökning på CNET/DOWNLOAD.COM på Expression Encoder 4 men det verkar ju vara ett tämligen anonymt program.

Men är det så att Expression Encoder 4 ger en lossless WMA-fil så ska det väl inte vara så svårt att senare konvertera till FLAC. Varför jag vill ha FLAC är att ljudfilen i en videofilm (konsertfilm) från början ligger i MP3 och att rippa den till en ny MP3-fil försämrar den väl ytterligare.


   
SvaraCitera