Aviseringar
Rensa alla

Bästa sättet att rippa musiken från en videofilm?


Ämnesstartare

Du kan ju tanka Sony Vegas


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Tack för tipset. Ja, jag kör stationär dator med Win 7 Sp 1 och dualcore CPU.

Jag har stött på WMA-filer någon gång när jag tankat ner musik. Har liten erfarenhet av filformatet. Är det lossless?
Gjorde en sökning på CNET/DOWNLOAD.COM på Expression Encoder 4 men det verkar ju vara ett tämligen anonymt program.

Men är det så att Expression Encoder 4 ger en lossless WMA-fil så ska det väl inte vara så svårt att senare konvertera till FLAC. Varför jag vill ha FLAC är att ljudfilen i en videofilm (konsertfilm) från början ligger i MP3 och att rippa den till en ny MP3-fil försämrar den väl ytterligare.

WMA står för Windows Media Audio. Kollade bara som hastigast i Microsoft Expression Enconder men man kunde välja något som heter WMA lossless vet inte om de är hög kvalité.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt: Du kan ju tanka Sony Vegas

Jag har en version liggandes av Sony Vegas som jag tankat ner (videoredigeringsprogram) men det är ju en bjässe att installera bara för att rippa ljudet från några konsertfilmer.


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Jag lyssnar väl på allt ifrån gammal 60-tals pop typ Beatles och Stones, 70-tals rock typ Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple, Black Sabbath till Rammstein och Metallica. För några veckor sedan såg jag Zara Larsson på en lokal klubb.  Glad

Var på Zara förra året men hon är inte riktigt min stil xD men lyssnar mer på Selena Gomez och Halsey just nu , men ändrar sig varje dag 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: WMA står för Windows Media Audio. Kollade bara som hastigast i Microsoft Expression Enconder men man kunde välja något som heter WMA lossless vet inte om de är hög kvalité.

Såg att Microsoft Expression Encoder är ett Microsoftprogram som ska ingå i Sp2?
Sp2 till Win7?

WMA Lossless verkar vara lossless enl denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Var på Zara förra året men hon är inte riktigt min stil xD men lyssnar mer på Selena Gomez och Halsey just nu , men ändrar sig varje dag

Varför jag var just på Zara L var att vi gick förbi klubben och en kompis stod som dörrvakt och frågade om vi ville komma in for free. Fick ett par öl på köpet.  Glad


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Varför jag var just på Zara L var att vi gick förbi klubben och en kompis stod som dörrvakt och frågade om vi ville komma in for free. Fick ett par öl på köpet.  Glad

Grattis konserter är alltid gött 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Grattis konserter är alltid gött 🙂

Men biljetten till "The Boss" kostade desto mer. Vi stod nere på plan 3 - 4 meter framför kravallstängslet precis framför scenen.


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Men biljetten till "The Boss" kostade desto mer. Vi stod nere på plan 3 - 4 meter framför kravallstängslet precis framför scenen.

Aldrig hört talats om , men dyraste konserten jag varit på iår måste varit Bruce eller maiden . har också varit på Kent,Miriam Bryant och denna veckan skulle Selena kommit men hon ställde in turnen 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xPerf3cti0n:

Men biljetten till "The Boss" kostade desto mer. Vi stod nere på plan 3 - 4 meter framför kravallstängslet precis framför scenen.

Marsbrud: Aldrig hört talats om

Mycket gladThe Boss ÄR Bruce Springsteen. Han har alltid kallats "The Boss".


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

Mycket gladThe Boss ÄR Bruce Springsteen. Han har alltid kallats "The Boss".

nu känner jag mig dum , trodde det var något mystiskt rock band jag aldrig hört talas om 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror man ska slappna av i sig själv o sluta lyssna på allt runt en. släppa kontrollen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

me jag tror de fortfarande är emot en men jag känner mig starkare efter det


   
SvaraCitera

Kör du på Audacity. v2.0.6 gör det superbra. Enda nackdelen är att du får rippa i realtid dvs en video på 1 timma tar 1 timma att rippa. Fördelen är att du fritt kan välja vilket filformat målfilen ska ligga i. Självklart väljer du Flac. Mp3 är ett jävla skitformat. 


   
SvaraCitera