Aviseringar
Rensa alla

Bästa svenska indiebandet på 90-talet?


Issen
Ämnesstartare

LittleBigSimon:

Caesars Palace!

Fast även dom spelar fortfarande 🙁

Men goddtaget, dom borde varit ett alternativ =)


   
SvaraCitera

Issen:

Fast även dom spelar fortfarande 🙁

Ne, Caesars Palace finns inte längre.

Men Caesars!


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

LittleBigSimon:

Ne, Caesars Palace finns inte längre.

Men Caesars!

Namnbyte räknas inte. [no-no]


   
SvaraCitera

Issen:

Namnbyte räknas inte. [no-no]

Jodå.

Musiken ändrades ju med från att vara "Caesars" till mer "Caesars" - Så Caesars det bara kan bli!

Så, jag gillar allt från Libertines, Bloc Party till The Clash, The Strokes och Velvet Underground - två miljoner band till - tipsa mig!


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

LittleBigSimon:

Så, jag gillar allt från Libertines, Bloc Party till The Clash, The Strokes och Velvet Underground - två miljoner band till - tipsa mig!

Fast de är ändå inte Svenska indieband och Ceasars är ändå samma band och spelar de gamla låtarna också. De andra finns inte kvar... men visst, dom skulle eventuellt kunna haft en plats... men nu har dom inte de.


   
SvaraCitera

Issen:

Fast de är ändå inte Svenska indieband och Ceasars är ändå samma band och spelar de gamla låtarna också. De andra finns inte kvar... men visst, dom skulle eventuellt kunna haft en plats... men nu har dom inte de.

Jag vet mycket väl att de inte är svenska indieband.

Jag nämnde fem spontana band så att du skulle kunna bilda en uppfattning om vad jag lyssnar på för musik - för att sedan kunna tipsa mig om musik jag skulle finna stimulans i.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

LittleBigSimon:

Jag nämnde fem spontana band så att du skulle kunna bilda en uppfattning om vad jag lyssnar på för musik - för att sedan kunna tipsa mig om musik jag skulle finna stimulans i.

Föfan, mjadu... jag själv brukar aldrig direkt kategorisera min musiksmak som helhet... ja menar... mina favoriter kommer nog alltid vara U2 men även Oasis är asbra, men så har även Savage Garden och Jimmy Eat World gjort flera riktigt bra låtar... ja du ser skillnaden 😀


   
SvaraCitera

the bear quartet

finns fortfarande men... instant classic.


   
SvaraCitera

Issen:

Eggstone (Du röstade på detta alternativ)

l1.


   
SvaraCitera

Självklart bob hund. Inga andra var i närheten då. Men av dina alternativ röstade jag på Popsicle mest för att jag gillade dem då.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera