Aviseringar
Rensa alla

Bästa vän jag aldrig träffat


Ämnesstartare

Min bästa vän Mika, bor i Sydafrika och vi har aldrig träffats. Vi började prata på Facebook genom min kompis som har bott där. Han var kär i henne (jag är tjej Mika är kille) och jag skulle hjälpa dom bli tillsammans, istället så blev vi jättebra vänner och vi har pratat i snart ett år nu. Jag tror jag är kär i honom och han har sagt att han typ gillar mig också och att han kan komma till Sverige om jag vill (han är fett rik). Jag har slutat prata med honom för att jag fattar att det aldrig kommer funka mellan oss två eftersom att han bor på andra sidan globen, men han är jätteledsen och fortsätter smsa mig och ringa mig och jag bara ignorerar, snälla vad ska jag göra?! 

Är det någon som vet vad jag ska göra med Mika? Har ni några råd?


   
Citera

Vill du inte mer så vill du ju inte hehe 


   
SvaraCitera

Att kära ned sig i en rik sydafrikan låter ju som en fantastisk idé. Kommer säkerligen sluta uselt men det kan ju vara skoj medan det varar


   
SvaraCitera

 Det är som alla gamla säger: Det är inte sydafrikanerna man kärat ned sig i som man ångrar. Utan sydafrikanerna man inte sprang efter som grämer än.


   
SvaraCitera

Det kan vara en rolig erfarenhet. Hur många år är ni?


   
SvaraCitera

Hur många barn ska ni ha?


   
SvaraCitera

Punda:
Att kära ned sig i en rik sydafrikan låter ju som en fantastisk idé. Kommer säkerligen sluta uselt men det kan ju vara skoj medan det varar

ja, man lever en gång. njut av den kärlek du kan få även om det inte varar så länge så lär du dig något nytt och utvecklas och upplever lycka med hen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Det kan vara en rolig erfarenhet. Hur många år är ni?

16


   
SvaraCitera

 Känns läskigt om hen fortsätter trots att du sagt nej till ytterligare kontakt. Kanske kan han och hans föräldrar åka på semester till Sverige i framtiden (om de vill lägga lite av sin väldiga deg på det) och ni kan ses lite då, om du fortfarande vill. 


   
SvaraCitera

Att bli kär i en person som bor långt bort kan kännas jobbigt och bli komplicerat. Bara ha en kompis långt borta kan kännas jobbigt och frustrerande när man inte kan träffas så ofta, eller inte alls. 

Att du har slutat prata med honom är det bara för att du inte tror att det kommer att funka mellan er eller är det får att du faktiskt inte vill prata eller träffa honom? Bara för att det kanske inte kommer att funka mellan er i längden, med tanke på avståndet och allt sånt som har betydelse för att ett förhållande ska funka, behöver det inte betyda att ni behöver klippa kontakten med varandra. Man kan vara goda vänner och tycka om varandra väldigt mycket utan att man behöver bli ett par. Jag vet själv hur det är. Jag har själv erfarenhet av detta, det kan vara emotionellt komplicerat om känslornas trots det finns där. Men vill du inte träffa honom eller prata mer med honom är det viktigt att du förklarar för honom varför, så han inte får en bild av att du klippt kontakt med honom av fel anledning.


   
SvaraCitera

Jag har en bästa vän ifrån ungdomar.se och jag har aldrig träffat honom men det skulle vara kul


   
SvaraCitera

Min bästa vän är redan ett jäklar bitch och idiot och hackad 


   
SvaraCitera

Jag menar fackad


   
SvaraCitera