Aviseringar
Rensa alla

Bästa vännen avslutar vänskap för skitsak


Ämnesstartare

Hej.. nu är det så att den enda jag nånsin kunnat lita på, min enda vän inte vill vara vän mer pga en struntsak som jag kommer till sen. Känns jävligt hopplöst nu och jag brukade alltid må bra av att snacka och chatta med min vän (bara vän på facebook). han brukade alltid oxå ge mig jävligt bra råd när jag har problem hemma, i skolan eller mår dåligt av andra anledningar. Vi var allra bästa vänner och plötsligt säger han såhär. Först så verkade det som att vi skulle vara vänner för alltid men en gång så blev jag lite störig och skrev en grej, han sa att om jag gör honom förbannad en gång till så kan vi inte vara vänner längre. För 3 dagar sen diskuterade vi en struntsak, ett bråk mellan 2 kändisar och jag sa att den ena gjorde rätt och han tyckte att den jag sa gjorde rätt skulle blivit häktad pga en grej. Då blev han arg och sa att vi inte kan vara vänner längre och jag frågade varför, han sa att det var för att jag alltid tycker att den kändisens familj har rätt, att dom är guld i mina ögon vad dom än gör och att det är för omoget för honom. Jag hade en crush på honom men då så försvann den. Har inga sånna känslor kvar för honom längre men vill inte att vår vänskap avslutas. Även om vi blir vänner igen efter detta så kan det inte bli samma sak men jag saknar honom som fan och vill inte att vår vänskap ska ta slut och detta krossar verkligen mitt hjärta. Saknar verkligen oxå den känslan jag fick av att snacka med honom, att säga gonatt och gomorron varje dag till varandra. Har inga vänner nu, har ingen jag kan lita på. Kommer aldrig igen kunna lita på någon igen. Han var den enda jag nånsin kunnat lita på och vara ärlig mot, har gråtit utan stopp nu i 3 dagar. Orkar inte med detta -_- vill bara sticka långt bort från all civilisation och alla människor och aldrig komma tbx. Säg inte snacka med dina föräldrar. Dom är det största problemet. Jag är även trött på att alltid vara den som ber om ursäkt. Men han har ju inte tagit bort mig på fb, han sa bara "denna vänskapen är avslutad". Han verkar ändå inte vara en sån som kommer tillbaka men han överreagerade och han är ett svin men fan, den enda jag nånsin litat på. Han har varit där när jag behövt honom, han har tappat humöret några gånger och sagt att om jag gör så igen eller säger så igen så kan vi inte vara vänner och blabla, men tog aldrig riktigt det på allvar och jag vill verkligen att det ska bli som innan. Han är mycket äldre och borde trots allt veta bättre.

Så frågan är, Vad kan jag göra för att få tbx min vän eller iaf komma över detta?


   
Citera

Sånt där går oftast över av sig själv. Ge din vän lite tid att tänka igenom det så inser han nog hur dumt det är.


   
SvaraCitera

Det Stekaren säger, sen...man brukar oftast skriva en massa grejer man ångrar sen när man är "on fire" så att säga. Ge honom lite tid. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Sånt där går oftast över av sig själv. Ge din vän lite tid att tänka igenom det så inser han nog hur dumt det är.

Tack, jag är nog för mycket av en pessimist 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce:
Det Stekaren säger, sen...man brukar oftast skriva en massa grejer man ångrar sen när man är "on fire" så att säga. Ge honom lite tid. 

Du har nog rätt


   
SvaraCitera

så gåre när man e 13

d bästa botemedlet är att bli äldre


   
SvaraCitera

sabbathbloodysabbath: han är ett svin men fan, den enda jag nånsin litat på

Då borde du kanske omvärdera dina relationer och vem du litar på. Om du anser att han är ett svin så låter det inte logiskt att du vill fortsätta ha kontakt med honom. Om inte... du har känslor för honom som du inte vågar erkänna för dig själv! Det låter också som det med tanke på hur du har reagerat över detta nu. Fundera lite på vad du vill ha ut av er relation innan du agerar (om du vill agera), tycker jag. Men framför allt; ge honom tid.

Och så kanske undvika detta i framtiden om du inte kan ta konsekvenserna, för det är respektlöst;

sabbathbloodysabbath: säger så igen så kan vi inte vara vänner och blabla, men tog aldrig riktigt det på allvar


   
SvaraCitera