Aviseringar
Rensa alla

bättre att vara lika varandra än olika?


Ämnesstartare

Mow Skwoz:

bättre att gilla varandra än att inte gilla varandra

mm jag tror med det, hon är inget att ha för mig [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funkar ju bara att vara motsatser, ofta en man skulle ha intresse för att diska, laga mat och städa[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ha olika intressen och typ musiksmak och blabla är väl inte så farligt, jobbigare med helt olika värderingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på om man är bra eller dålig.


   
SvaraCitera

Jag har provat "olika" och det gick inte så jättebra. Sen beror det på hur pass olika man är, men om man spenderar fredagarna med att försöka komma på vad man har gemensamt hellre än vad man inte har gemensamt, då är det nog illa...


   
SvaraCitera

Vincenco:

Har en fråga angående om förhållanden mellan kille och tjej va.. och den lyder : Är det bättre att vara varandra lika med tanke på intressemässigt och sånt.. typ likanande musiksmak , tycka om samma saker. etc. lr är det bättre att vara tvärtom? dvs motsatsen till varandra?

Det beror på.
Jag tycker nog snarare att det är bättre ju lika man är.
Jag skulle tex inte klarat av en tjej som verkligen avskydde nån musik som jag verkligen älskar.
Hon behöver inte älska det men heller inte vilja spy varje gång hon hör det. Sen är det ju lättare med likheter.
Gillar man tex samma musikband så kan man ju gå på spelningar tillsammans och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt, men jag skulle nog aldrig intressera mig för någon med motsatta värderingar.


   
SvaraCitera

Olika intressen är nog inget problem, det är när de grundläggande värderingarna skiljer sig som det kan bli fel tror jag.
Man måste ju ha vissa likheter för att kunna komma överens, men även vissa olikheter för att det ska bli lite roligt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

Okej . för jag har en tjej på g och hon och jag är så olika
så jag vet inte riktigt om hon är något att satsa på..

trivs ni ihop så vafan spelar det för roll vad ni gillar att göra. Så tänker jag iaf. Grattis till cheyen i förskott!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Både och. Om en kille jag är tillsammans med är helt uppslukad av bilar t,ex, och jag bryr mig inte ett dugg om det..så kanske det inte är så bra direkt. Men jag tror det är bra att vara olika också, ha olika intressen och så. Kanske inte att man ser på livet på helt olika sätt, eftersom det kan uppstå en del problem, men ändå så att man kan utbyta olika tankar med varandra. Tråkigt skulle jag tycka att vara tillsammans med någon som var precis som mig.


   
SvaraCitera

det är ju lite intressantare ifall man är olika varandra.

men något man bör vara överens om är att båda antingn ska gilla konflikter (inte bråk, utan snarare argumentationer), eller ogilla det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lika intressen. Men komplettera varandra.


   
SvaraCitera

lika intressen är ju bara kul om man har..
däremot om man har olika värderingar är det jobbigare, men man får väl lära sig acceptera det (eftersom det ofta är jäkligt svårt att få en person att ändra sina värderingar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillar människor som är mycket olika mig, och människor som är mycket lika mig [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hellre lik än olik


   
SvaraCitera