Aviseringar
Rensa alla

Bättre på engelska av att spela dataspel


Ämnesstartare

Forskare i Karlstad har kommit fram till att dataspelande unga blir bättre på engelska. Vad tror ni? Stämmer det? Har du blivit bättre på engelska av att spela dataspel?


   
Citera

Stämmer definitivt. Och min utveckling avbröts abrupt när jag slutade spela.


   
SvaraCitera

Japp


   
SvaraCitera

Kan inte direkt säga att jag har blivit sämre av det.. Glad


   
SvaraCitera

Duh doy 


   
SvaraCitera

Har framförallt tagit lärdom av filmer, TV-serier, Youtube & engelska internetforum. Ej spelat brutalt mycket onlinespel i mina dagar, när jag har spelat har det mest varit tillsammans med andra svenskar. Kan absolut tänka mig att det ger dem som ägnar sig mycket åt sådana aktiviteter mycket kunskap och effektiv sådan!  

Jag hoppas innerligt att den 'moderna' skolan inte anses vara största källan till ny kunskap om 20 år. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Ja, stämmer utan tvekan - kanske inte på alla då.

Min bror är ett perfekt exempel. Han har plågats av sin ADHD hela sitt liv och kunde inte ens gå i skolan under ett par år, och ännu mindre ta sig an engelsk text. Han hade inte kunnat ett skvatt engelska om han inte spelande så jäkla mycket och spelat med andra talandes över t ex Skype. 


   
SvaraCitera

superpojken:
Duh doy 

;Hm, blir man bättre på engelska genom att konstant höra och läsa det? Förmodligen.


   
SvaraCitera

Lucella: Forskare i Karlstad har kommit fram till att dataspelande unga blir bättre på engelska.

you-dont-say-FB.jpg


   
SvaraCitera

Kom dom fram till det nu? Konstaterade det när jag var 11 :I


   
SvaraCitera

Haha, jag antar att de spelade engelska spel f.ö. Annars vore det pretty fucking strange.


   
SvaraCitera

Med tanke på att vi inte hade någon engelsklärare i både 7:än och 8:an så har jag lärt mig större delen av min engelska från datorspel


   
SvaraCitera

Att jag spenderat halva mitt liv vid datorn är huvudanledningen till att jag har klarat höga betyg i engelska utan plugg


   
SvaraCitera
mens
 mens

mjo. detsamma gäller ju film och tvserier. 


   
SvaraCitera

På tal om TV-spel, man får bättre musiksmak också. Kan ej fatta vilken tur man haft som liten i det avseendet +_+


   
SvaraCitera