Aviseringar
Rensa alla

Bättre på engelska av att spela dataspel


Mjo, jag kunde läsa engelska när jag var sex år. Inte allt för komplicerat såklart, men vanlig engelska. In the boathouse the bunny have* a party for the frog... lite sådant. Knappt någon grammatik dock.

Jag spelade nämligen mitt första engelska datorspel när jag var sex år gammal. Det var uppdrag och jag minns att jag frågade pappa om det var något som jag inte förstod Rodnar

Man lär sig såklart hela tiden, om man sysslar med engelska datorspel så lär man sig det. Om man sysslar med flygplansspel eller geografispel så lär man sig där, osv...


   
SvaraCitera
sies
 sies

Självklart blir ens engelska bättre när man befinner sig i en engelskspråkig miljö än de som inte är det. 


   
SvaraCitera

Crysilis: Mjo, jag kunde läsa engelska när jag var sex år.

Ms humblebrag


   
SvaraCitera

Tickstart:

Ms humblebrag

hehe ja, tänkte faktiskt inte på att det lät så, men jag menar att det var så som jag först började lära mig engelska, det var igenom datorspel ganska tidigt, alltså ganska effektivt, (för mig).


   
SvaraCitera

Crysilis: (för mig).

såklart, allt handlar om dig va! Rodnar


   
SvaraCitera

Tickstart:

såklart, allt handlar om dig va! Rodnar

Men, Meh...  Gråter


   
SvaraCitera

solipsist!


   
SvaraCitera

"In other news, water is wet!"


   
SvaraCitera

Det beror ju på vad man spelar. Jag spenderade mycket tid med japanska rpg'er(översatta till engelska) under min uppväxt och det har hjälpt mig oerhört.

Jag har själv bara läst till engelska A i gymnasiet men har efter det jobbat i flera globala organisationer utan problem.


   
SvaraCitera
duden

Är väl det enda som dataspelare blir bättre på


   
SvaraCitera
reben

m min bror är bättre än mig o han har haft engelskaundervisning ca 1 år


   
SvaraCitera
reben

duden:
Är väl det enda som dataspelare blir bättre på

får man inte bättre reflexer o sånt


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Lucella:
Forskare i Karlstad har kommit fram till att dataspelande unga blir bättre på engelska. Vad tror ni? Stämmer det? Har du blivit bättre på engelska av att spela dataspel?

Haha  jag spelar. Dagligen jag märker ingenting 


   
SvaraCitera

Tror int att jag lärde mig särsklt mkt engelska i skolan utan allt kom från filmer o spel 
satt mest o inte orkade bry mig i skolan
det enda jag tyckte om var historia och religion

e helt ok på engelska
fast börjat bli lite som när jag skriver på svenska
tkr de e roligare o går snabbare


   
SvaraCitera