Aviseringar
Rensa alla

Baka med proteinpulver!


Ämnesstartare

HEJ, har ni några recept som man kan baka med proteinpulver i? köpte proteinpulver och blandade med mjölk som det stod och det var det vidrigaste jag druckit så tänkte försöka baka med det istället. har ni några tips?


   
Citera

Var det chokladproteinpulver? Zodd hade något bra tips på hur man kunde blanda i lite jox för att få det att smaka glass vill jag minnas. 


   
SvaraCitera

mmsports.se hittar du några recept som du kan prova.

Edit: Det verkar vara för Body Science


   
SvaraCitera

Vilket pulver var det exakt? Proteinpulver brukar vara gott överlag tycker jag. Men det varierar ju beroende på märke och smak. 

Om det förresten smakar skit när man blandar det med mjölk borde det väl smaka skit om man bakar med det också. Skeptisk


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Haha, komiskt! Jag som precis satt och tänkte på hur jävla äckligt mitt proteinpulver är! Snapchatade det i morse till folk Mycket glad

Funderar snarare på om man ska hitta någon att sälja pulvret till för väldigt billig penning. Men kommer väl få utskällning av personen, då denne kommer känna sig lurad över att ha köpt spya i pulverform Ledsen


   
SvaraCitera

PMR: Haha, komiskt! Jag som precis satt och tänkte på hur jävla äckligt mitt proteinpulver är! Snapchatade det i morse till folk

du får väl blanda ut det mer?
såg ju ut som gröt typ..

och så åt du med sked?! Tardig

Shockerad Tardig 


   
SvaraCitera

Tardig


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Fantastiskt:

du får väl blanda ut det mer?
såg ju ut som gröt typ..

och så åt du med sked?! Tardig

Shockerad Tardig 

Jag hade kanske i 200 g hallon, ca 3 dl kvarg och ½ dl proteinpulver i smaken choklad Gråter Det var så jävla äckligt att jag flera gånger funderade över om jag skulle trotsa emetofobin, för att gå iväg och spy! Tumme upp


   
SvaraCitera

PMR:

Jag hade kanske i 200 g hallon, ca 3 dl kvarg och ½ dl proteinpulver i smaken choklad Gråter Det var så jävla äckligt att jag flera gånger funderade över om jag skulle trotsa emetofobin, för att gå iväg och spy! Tumme upp

klart det smakar bajs när du har i kvarg..

det rimmar ju nästan tillomed..

fast det gör det inte..


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Fantastiskt:

klart det smakar bajs när du har i kvarg..

det rimmar ju nästan tillomed..

fast det gör det inte..

NEJ! Det är pulvret som smakar spya(bajs vet jag inte hur det smakar.. men det vet tydligen du? Söt)!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Haha, komiskt! Jag som precis satt och tänkte på hur jävla äckligt mitt proteinpulver är! Snapchatade det i morse till folk Mycket glad

Funderar snarare på om man ska hitta någon att sälja pulvret till för väldigt billig penning. Men kommer väl få utskällning av personen, då denne kommer känna sig lurad över att ha köpt spya i pulverform Ledsen

Jomen kände samma! Men tänkte om man kunde försöka baka med det typ ha i massa socker eller något så det blev ätligt haha, annars är det liksom 200kr for nothing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jordgubbssmak! man är väl smart.................. haha


   
SvaraCitera

PMR:

Jag hade kanske i 200 g hallon, ca 3 dl kvarg och ½ dl proteinpulver i smaken choklad Gråter Det var så jävla äckligt att jag flera gånger funderade över om jag skulle trotsa emetofobin, för att gå iväg och spy! Tumme upp

det såg nasty som fan ut! 


   
SvaraCitera

Gör smoothies på kvarg, lättmjölk + frysta bär 
kör det i en mixer i en liten stund sen färdigt 
min bf gör samma och har proteinpulver i sitt, vad jag vet så smakar det ej äckligt men beror nog på hur mycket pulvret smakar 

ibland kör han på fil, bär, jordnötssmör, banan och proteinpulver .brrrrrr i mixern sen klart. kanske är mer najs att använda fil om man inte gillar kvarg, jordnötssmöret tar över ganska mycket smak tycker jag 


   
SvaraCitera