Aviseringar
Rensa alla

Bakverk utan ugn?


Ämnesstartare

Jag är ledare på en klubb för barn där vi pysslar, leker, spelar spel och bakar. Men vi har ett problem vi har inte tillgång till ugn, frys eller kyl ja man kan på hösten/vintern när det är kallt lägga ut på trappan och svalna som i en kyl. Men vi haringa idéer på bakverk som man kan göra så skulle vara tacksam om ni hade något gott recept på nåt. 


   
Citera

Negerbollar


   
SvaraCitera

Jag brukar baka en hel del i micron då min ugn inte funkar just nu. Bland annat blåbärspaj, kladdkaka, sockerkaka osv har funkat utmärkt! Förutsättningsvis att ni har tillgång till micro.

Annars kan det fungera att göra chokladbollar, tryffel, vissa cheesecakes och så


   
SvaraCitera
9lina

man kan använda stekpanna med ett "högt lock" som ugn, går att "baka" det mesta skulle jag tänka mig som iallafall har bakpulver. Har bara provat på att göra typ scones och det fungerade. Tar lite tid dock då det inte får plats så mycket i en stekpanna 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cocosbollar


   
SvaraCitera

Pannkakor, våfflor. Stekpanna på grill eller spritkök fungerar bra för pannkakor. Du behöver nog en gjutjärnsform för våfflorna, annars samma princip som pannkakorna. Banan med choklad i alufolie på grillen är också gott. 


   
SvaraCitera

Muggkakor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minicheesecake behöver inte bakas bara du har en handvisp. 

Recept kommer om du önskar.

recept-11338-460x345.jpg

Ingredienser: degistivekex, smör, socker, kanel, grapefrukt, färskost, äggula, vaniljsocker, vispgrädde, hallon och björnbär. 

SUPERGOTT   Hjärta


   
SvaraCitera