Aviseringar
Rensa alla

Balklänning


Ämnesstartare

Vad tror ni att jag passar bäst i? [cute]

Nej men de jag gjorde denna tråden var för jag blev lite sur för fick höra att männens Kostymer skall användas i flera år.
När damernas balklänning ej får användas mer än en gång, för de finns en oskriven lag på detta. Känns ganska töntigt enligt mig att dem köper skit dyra klänningar som skulle anses typ "fult" om dem hade dem vi andra tillfällen.

Är detta något ni andra känner till ? Och vad tycker ni, är de helt rätt att göra så med svin dyra kläder? [surprised]

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Följer man korkade normer fast man inte vill får man faktiskt skylla sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

öljer man korkade normer fast man inte vill får man faktiskt skylla sig själv.

Hur gör du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Och vad tycker ni, är de helt rätt att göra så med svin dyra kläder?

Det är väl ganska onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, tänker på när jag var på bröllop och skulle hitta en klänning, hade precis köpt en vit till ett annat tillfälle, var ju ganska typiskt.. vitt ska man ju inte ha på bröllop.. så var det ett helvete att hitta en ny fin klänning som satt fint och sen väl på bröllopet så har brudens syster en vit klänning. Kändes inte lite surt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Det är väl ganska onödigt.

Ja och de är lite bara nått som nån idiot har hitta på också?
De känns ju skit om jag skulle gå runt i min klänning och bli dissad för den är använd. Som om alla klänningar måste va oskulder eller nått fjantigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

När damernas balklänning ej får användas mer än en gång, för de finns en oskriven lag på detta. Känns ganska töntigt enligt mig att dem köper skit dyra klänningar som skulle anses typ "fult" om dem hade dem vi andra tillfällen.

det gäller väl mest bland lite snobbigare folk?

Men det är faktiskt ganska läskigt hur hysteriska folk blir över typ studentbalen, och främst tjejer. Det är ju enorma summor om läggs ut på klänningar och håruppsättningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Ja och de är lite bara nått som nån idiot har hitta på också?
De känns ju skit om jag skulle gå runt i min klänning och bli dissad för den är använd. Som om alla klänningar måste va oskulder eller nått fjantigt.

Ja det är ganska töntigt. Fast samtidigt så går man ju typ inte på en massa baler hela tiden.. Är ju få tillfllen man klär upp sig sådär


   
SvaraCitera

Jag tänker använda min någon annan gång också, typ på ett bröllop eller nå om någon jag känner gifter sig. Aldrig hört talas om det där om att inte få använda den mer än en gång.

http://www.blocket.se/vi/18728574.htm?ca=14_s <-- DEN VILL JAG HA! Jag får orgasm på den ryggen alltså. Men tyvärr är det en storlek för liten för mig : (


   
SvaraCitera

altså, så dyra är dom ju inte.

fula däremot [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, det finns nog nåt sånt, men det är väl mer sånt som über-societeten bryr sig om... Folk med en massa onödiga "f" och "v" mitt i efternamnet som ingen fattar varför det är där ^^

Men mja, kan kanske, nästan, möjligtvis förstå om man snackar Oscar-gala/Nobelmiddag/annat once-in-a-lifetime event.. Att man vill ha en klänning speciellt för det.. Men annars kan man nog satsa på en snygg, stilren klänning utan en massa krusiduller och satsa på accessoarerna istället.. Sjalar, ett satinband i midjan, sy upp klänningen om man känner för det, olika mängd smycken kan användas på olika sätt... Bara onödigt att lägga flera tusen på en klänning som man bara ska använda en gång...

Vill bara tillägga att många (de flesta) typ 'kändisar' inte betalar för sina klänningar när de går på gala.. De lånar/får av designern, speciellt om det är en inte-über-känd människa, eftersom de går som levande reklampelare när de bär de klänningarna.. Så om inte de behöver slösa en massa pengar på nya klänningar varje gång tycker inte jag vi heller "behöver" göra det! ^^


   
SvaraCitera
Exner

cannabis:

Nej men de jag gjorde denna tråden var för jag blev lite sur för fick höra att männens Kostymer skall användas i flera år.

Män har inte kostym, när kvinnor har balklänning.

cannabis:

När damernas balklänning ej får användas mer än en gång, för de finns en oskriven lag på detta.

Det gör det inte.

cannabis:

Känns ganska töntigt enligt mig att dem köper skit dyra klänningar som skulle anses typ "fult" om dem hade dem vi andra tillfällen.

En balklänning är ett ganska opraktiskt plagg, att ha till vardags.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I min skola har de till och med sagt till oss att vi inte får göra en sån stor sak av balen eller avslutningsfesten som min skola kallar det ('-.-)
Det är främst för att alla inte har råd att lägga ut pengar på frisyr, klänning etc. Själv ska jag sy själv, fast kommer nog sluta med nån billig från HM eller nåt[confused]


   
SvaraCitera

fint av dig att tänka på tjejerna


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Men annars kan man nog satsa på en snygg, stilren klänning utan en massa krusiduller och satsa på accessoarerna istället..

[bigcheers] Ha två/tre olika stilrena klänningar som man kan växla mellan och accoserera. Byt med kompisar. Det finns så mycket man kan göra om man orkar[cool]


   
SvaraCitera