Aviseringar
Rensa alla

Ballongfobi


Issen:

jag behöver också hjälp med detta.

[wink]


   
SvaraCitera
Issen

iosib:

[wink]

Hurruduru... ballonger är ondsinta 🙁


   
SvaraCitera

Issen:

Hurruduru... ballonger är ondsinta 🙁

jag är livrädd för epilatorer [shake]


   
SvaraCitera
Issen

iosib:

jag är livrädd för epilatorer [shake]

ajaajajajajajjaa, ont 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på vad jag ska göra:( vill så gärna bli av med men fobi.

Mvh monali


   
SvaraCitera
Hando

Gör det där med statisk elektricitet genom att gnugga ballonger mot huvudet [smile]


   
SvaraCitera

monali1:

hatar du ballonger på samma sätt som jag gör?

Ja, eller det är kul att blåsa upp dem men jag har svårt för att gå i närheten av en om den flyger eller ligger på golvet. Sen kan jag inte hålla i dem ifall de skulle gå sönder [blush]

iosib:

jag är livrädd för epilatorer

Bruuum jag kan fästa den på dina ben när du sover.[chocked]

Dold text: Njääe, den tar onödig plats i reseväskan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ja, eller det är kul att blåsa upp dem men jag har svårt för att gå i närheten av en om den flyger eller ligger på golvet. Sen kan jag inte hålla i dem ifall de skulle gå sönder [blush]

jag klarar inte ens av att blåsa upp ballonger bara lite grann. men dom är så fula när de är lite luft i dom. vill kunna blåsa upp dom så dom blir stora och fina. vill lära mej blåsa upp dom så dom smäller också.


   
SvaraCitera

monali1:

Någon som har något förslag på hur jag ska kunna bli av med min ballongfobi?

Själsfrände!

Jag har också ballongfobi. Får panik om jag ser ett barn som håller i en ballong. Spänner mig och måste hålla för öronen. Vet inte om jag klarar av att hålla i en uppblåst ballong, inte provat på flera år. Om jag är i samma rum som en ballong så kan jag inte slappna av.

Jag är dock inte rädd för marknadsballonger. Du kan ju börja med att utsätta dig för sådana?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Jag är dock inte rädd för marknadsballonger. Du kan ju börja med att utsätta dig för sådana?

jag är precis likadan som dej. marknads ballonger klarar jag utan några som hellst problem men dom kan ju inte smälla som en gummi ballong. klarar du av att blåsa upp ballonger? vi kanske skulle försöka fundera ut något vi kan göra för att kanske kunna smälla och leka med ballonger??

Mvh monali


   
SvaraCitera

monali1:

klarar du av att blåsa upp ballonger? vi kanske skulle försöka fundera ut något vi kan göra för att kanske kunna smälla och leka med ballonger??

Jag klarar nog inte av att blåsa upp en ballong helt, men lite skulle nog gå bra. Mitt mål är inte att kunna smälla och leka med ballongerna, utan bara att kunna ha en avslappnad inställning till dem och inte få panik så fort någon nämner "barnkalas".

Jag vet faktiskt inte vad man kan göra [sad] Jag hatar ballonger [mad]


   
SvaraCitera

monali1:

hur vet jag vad stor jag kan blåsa den?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Blås tills du knappt kan knyta ballongen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Jag vet faktiskt inte vad man kan göra [sad] Jag hatar ballonger [mad]

jag skulle gärna vilja lära mej att handskas med ballonger och även kunna smälla dom. inge roligt om någon blåser upp en ballong hemma och sen så kan man inte göra sej av med dom. det blir sån jobbig känsla att inte kunna städa bort dom. jag vill ju så klart kunna blåsa upp ballonger också så att dom blir riktigt stora och välfyllda då är dom ju som allra finast. men vågar bara blåsa upp dom lite grann. måste finnas något sätt att få grepp om ballonger och hur man kan smälla dom?

Mvh Monali


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

monali1: hur vet jag vad stor jag kan blåsa den?
XMinGrönaLampaÄrDödX: Blås tills du knappt kan knyta ballongen.

men då måste det vara nära att den smäller i ansiktet på mej?


   
SvaraCitera

[wink]


   
SvaraCitera