Aviseringar
Rensa alla

Balsammetoden


Ämnesstartare

This:

penja: Jodå, många balsam funkar lika bra som rengöring som schampogör. Ofta rengör schampoo "för mycket" och torkat ut håret och hårbotten istället.
Jag använder inte balsammetoden, men tvättar ganska sällan mer schampo.

Jag brukar tvätta med såpa sedan färga med manic panic-toning, det är som en färgad hårinpackning/balsam och inte som andra färger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Skrev en hel tråd om "balsammetoden" för drygt ett halvt år sedan... men kan inte hitta den. Ledsen

Men de ovan har poäng, håret blir inte alltid rent nog med balsam, men det beror på vilket typ utav hår man har, vad man har i sitt hår, hur långt osv... Men om du tycker att det verkar bättre än schampo så kör på! Blink Annars kan man använda schampo men inte var gång.

Mm, mamma sa alltid åt mig förut att späda ut schampot med vatten och inte använda för mycket, varje gång.

Duschar varje dag med balsam så tänker att det bör vara rent. blir inte fett heller så ofta som det blev när jag hade schampo
luktar inte jättegott heller, luktar helt vanligt, typ ingenting 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kramsnö:
Tycker att du ska använda schampoo minst 1 gång i veckan om du ska köra på den här metoden, så att håret är någorlunda fräscht

Hur vet man att håret inte är färscht? Känner mig inte äcklig
luktar inte konstigt och har inte flottigt hår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför att du ska använda schampoo+balsam just för att schampoo rengör men verkar uttorkade, vilket balsamet motverkar då det är återfuktande och mjukgörande. Använder du bara det som mjukgör och återfuktar så är det ju inget som rengör, även om fetterna lyckas rinna av.


   
SvaraCitera