Aviseringar
Rensa alla

bananflugetrådennenene


Ämnesstartare

berätta vad ni har för erfarenheter av bananflugor 

image_570.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

hade dom förut men dom försvann, gällde bara att städa riktig noga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drosophilidae.

har kollat på många i mikroskop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser ut som en räka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:
ser ut som en räka.

båda är leddjur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade på jobbet som jag var tvungen att döda

har en här nu. vet inte om det är samma som sätter sig på min kudde varje kväll. 

när jag var tolv hade jag en i ett glas i någon timme. den hette sven.


   
SvaraCitera
mynona

jag vet inte. om jag har sett en sådan förut i vilt tillstånd så ser den ut som en sådan jag kanske hade misstagit för att vara en geting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
jag vet inte. om jag har sett en sådan förut i vilt tillstånd så ser den ut som en sådan jag kanske hade misstagit för att vara en geting. 

de är pyttesmå


   
SvaraCitera
mynona

amsi: de är pyttesmå

Jaså. I så fall kunde jag inte förväxlat dem. Jag kan bara minnas sådana flugor från något program jag har sett, kanske under någon lektion


   
SvaraCitera
penja

mynona:

Jaså. I så fall kunde jag inte förväxlat dem. Jag kan bara minnas sådana flugor från något program jag har sett, kanske under någon lektion

Skämtar du? Klart du sett bananflugor/ blomflugor. Byttesmå som föds i bla rutten frukt och många har problem att bli av med vid rötmånad. 


   
SvaraCitera
mynona

penja: Skämtar du? Klart du sett bananflugor/ blomflugor. Byttesmå som föds i bla rutten frukt och många har problem att bli av med vid rötmånad.

Jaså, bananflugor och blomflugor är samma sak? Det visste jag inte. I så fall har jag dem omkring mig just nu. Jag känner dem enbart under namnet blomflugor. Jag tycker de ser svarta ut snarare än gula


   
SvaraCitera
penja

mynona:

Jaså, bananflugor och blomflugor är samma sak? Det visste jag inte. I så fall har jag dem omkring mig just nu. Jag känner dem enbart under namnet blomflugor. Jag tycker de ser svarta ut snarare än gula

Det är samma sak! Åtminstone väldigt lika. Ja, de ser nog svarta ut pga att de är så små. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bananflugor är inte samma som blomflugor, även om många använder det synonymt.

bananfluga:
Drosophila-melanogaster-Nauener-Stadtwal

blomfluga:
FKflug4small.jpg

förutom att de har olika färg så är blomflugan mycket större.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är bananflugor man får inomhus pga matrester osv.


   
SvaraCitera
mynona

penja:

Det är samma sak! Åtminstone väldigt lika. Ja, de ser nog svarta ut pga att de är så små. 

ja det är nog därför de ser svarta ut. de är fruktansvärda varelser. de är för små för att man ska kunna döda dem, men de flyger hela tiden aggressivt rakt i synen på mig eller in i mina öron. 


   
SvaraCitera