Aviseringar
Rensa alla

Band som spelar medeltida musik med moderna instrument?


Ämnesstartare

Hallojjjjj

Någon som känner till ett band som spelar medeltida musik med moderna instrument? Lyssnade på ett för ett tag sen men har helt glömt bort deras namn. Tror de hade en kvinnlig sångerska och resterande bandmedlemmar var män, kan dock minnas fel. Är nästan säker på att just de hade ett latinskt namn och ofta spelade medeltida psalmer snarare än visor.

Pusssss.


   
Citera
Ämnesetiketter

?


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, men än så länge är det inte bandet jag söker. Tror att bandet är nordiskt... Vet att det åtminstone förut fanns ett klipp på youtube där de var med i tv4 nyhetsmorgon eller liknande...


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Tror att bandet är nordiskt.


   
SvaraCitera

Buddah:

Omnos

Älskar fan de låtar de sjunger på Galliska.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Älskar fan de låtar de sjunger på Galliska.

Är jefla nice ja!


   
SvaraCitera

hörde ngon liknande låt där en fjant lyssnade på jättehögt på sina hörlurar på tåget den gick typ "soonos e mioos po redj fjeti breti po dios" (obs minns ej texten men var typ sagan om ringen språk och pampigt osv) lät rätt likt nightwish tror jag osäker dock då jag ej gillar nightwish.


   
SvaraCitera

Buddah:

Är jefla nice ja!

Älskar den där lugna låten, Ne regv na Så jävla fin sång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte finntroll...[rolleyes]

Dräparen:

hörde ngon liknande låt där en fjant lyssnade på jättehögt på sina hörlurar på tåget den gick typ "soonos e mioos po redj fjeti breti po dios" (obs minns ej texten men var typ sagan om ringen språk och pampigt osv) lät rätt likt nightwish tror jag osäker dock då jag ej gillar nightwish.

Skulle lätt kunna vara det jag söker...


   
SvaraCitera

Britney spears i thinkz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Britney spears i thinkz

puss på dig med<3
Dold text: ät ris


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

Run Riot:

This Romeo is bleeding, But you can't see his blood

hej run riot [love]


   
SvaraCitera

boondoggle:

hej run riot [love]

Hihi hihi hej[rolleyes]


   
SvaraCitera