Aviseringar
Rensa alla

Band som vill bli större än vanligt!


Ämnesstartare

Tjenare vi är ett band som vill ha hjälp med hur vi ska börja.

Vi är:
2 Gitarrister
1 Basist/Sångare
1 Trummis

och vi vill komma någon vart. [surprised] hur gör man. vart ska man börja? [confused]


   
Citera

Börja överallt


   
SvaraCitera

hitta 1 låt
el flera låtar


   
SvaraCitera

sjung


   
SvaraCitera

Gör något unikt. Kan vara så enkelt att ni klär ut er i militäruniformer och spelar stoner metal och kallar er för The Dictators.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är det ingen seriös här eller? [confused] jag menar hur fan ska man börja. sjunga spela låter det fattar väl jag med men hur fan ska man kunna skriva eget och hur ska man få tag i gigs och så?


   
SvaraCitera

andlin103:

ur fan ska man kunna skriva eget

Ehum meningen skriver sig själv? SKRIV EGET.
Du får väl hitta spelningar själv, vi ska väll inte behöva dra upp länkar på alla klubbar som tar in newbies.


   
SvaraCitera

Spela så mycket som möjligt! Hitta ungdomshus där ni kan spela varje helg och repa minst 3ggr i veckan.


   
SvaraCitera

Skaffa myspace.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Spela så mycket som möjligt! Hitta ungdomshus där ni kan spela varje helg och repa minst 3ggr i veckan.

vi repar på ett ungdomshus typ 4 ggr i veckan. men vi hittar aldrig några gigs. :O och jag undrar hur man ska få teg i det. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Ungdomshuset borde väl ordna gig åt er. Typ ha kvällar där alla kan spela om man skriver upp sig eller att ni håller i en egen koncert. Så är det hos mig iallafall.


   
SvaraCitera

Spela så fort ni får chansen och försök sprida er musik över internet (myspace, tipsa i forum m.m.) [smile] Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Ungdomshuset borde väl ordna gig åt er. Typ ha kvällar där alla kan spela om man skriver upp sig eller att ni håller i en egen koncert. Så är det hos mig iallafall.

Tack för tipsen. jag ska höra med dom ungdomsledaren och se om han kan fixa någonstans vi kan spela. [wink]

easycure:

Spela så fort ni får chansen och försök sprida er musik över internet (myspace, tipsa i forum m.m.) [smile] Lycka till.

Det ska jag göra. [cool]


   
SvaraCitera

Mawns:

Gör något unikt. Kan vara så enkelt att ni klär ut er i militäruniformer och spelar stoner metal och kallar er för The Dictators.

Typ UMs bästa råd någonsin, totalt bortkastat. [cry]


   
SvaraCitera

Vad spelar ni för musik? Skulle vara kul att du länkar här till eran myspace om ni gör någon sådan:)


   
SvaraCitera